چرا ماشین مزایده‌ای ارزان است؟

اقتصاد ایران: همیشه خرید یک خودروی ارزان، دغدغه خریداران خودرو است. یک خودرو که هم ارزان باشد و هم از سلامت فنی برخوردار باشد. خودروهایی که از سال ساخت بالایی برخوردار هستند یا دارای معایب یا مشکلاتی هستند، با قیمت پایین‌تر در بازار به فروش می‌رسند.

خرید خودرو از طریق مزایده نیز می‌تواند یک خرید مقرون به صرفه باشد و با شرکت در مزایده بتوانید یک خودرو ارزان‌تر را نسبت به بازار، خریداری کنید. اما چه دلایلی منجر به کاهش قیمت خودرو مزایده‌ای می‌شود، در ادامه چند نکته مهم را بررسی خواهیم کرد.

دلایل کاهش قیمت خودرو مزایده‌ای

خودروهایی که در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند، به دلایل مختلفی انتخاب شده‌اند.

فروش خودرو به دلیل بدهی

یکی از دلایلی که خودروهای مزایده‌ دولتی را معمولاً ارزان‌تر به فروش می‌رسانند، این است که صاحب خودرو دارای بدهی است و قوه قضاییه اموال او را که می‌تواند خودرو باشد، از طریق مزایده به فروش می‌گذارد، تا با مبلغ به دست آمده از فروش خودرو، بدهی فرد پرداخت شود. قوه قضاییه یک مبلغ پایه را برای خودرو در نظر می‌گیرد و خریدارانی که قیمت بالاتر را ارائه دهند، می‌توانند مالک خودرو شوند. معمولا این خودروها سالم هستند و نیازی به هزینه برای تعمیرات ندارند.

معمولا شرکت‌هایی که فروش خودرو را به صورت اقساط انجام می‌دهند، خودروهایی که اقساط خود را پرداخت نکنند، توقیف کرده و از طریق مزایده با قیمت بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند و خریدار جدید باید بدهی خودرو را پرداخت کند.

فروش خودرو به دلیل تامین بودجه

اما گروه دیگری از خودروهای مزایده ای، خودروهایی هستند که توسط شرکت‌ها و ارگان‌های بسیاری به دلیل مازاد بودن به فروش گذاشته می‌شوند. از آنجا که دولت مکلف کرده است که سازمان‌های دولتی اموال خود را تنها از طریق مزایده باید به فروش بگذارند، معمولاً فروش این خودروها نیز بسیار ارزان خواهد بود. این خودروها می‌توانند در سال ساخت‌های متفاوت به فروش گذاشته شوند.

در واقع هدف از مزایده خودروهای مازاد این است که سازمان مربوطه بتواند بودجه را برای موارد مهمتر هزینه کند. قیمت پایه برای این خودروها نیز بسیار پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود و افرادی که قیمت بالاتر را ارائه دهند، می‌توانند یک خودروی ارزان‌تر نسبت به بازار را خریداری کنند. معمولا این خودروها نیز خودروهای سالم هستند. سایت ارتباط گستران هزاره، آگهی مزایده ماشین را به تفکیک منتشر می‌کند.


فروش خودرو به دلیل توقیف بودن

گروه دیگری از خودروها که در مزایده دولتی به فروش گذاشته می‌شوند، خودروهایی هستند که توسط ستاد مواد مخدر یا نیروی انتظامی کشف و ضبط شده‌اند. این خودروها به دلیل اینکه در برخی از عملیات‌ها دچار آسیب شده‌اند، از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردارند. مشکلات فنی و ایراد در بدنه در این خودروها بیشتر دیده می‌شود، در نتیجه قیمت پایه نیز برای این خودروها نیز بسیار کمتر تعیین می‌شود. اما به خاطر داشته باشید اگر مبلغ پیشنهادی را بالا در نظر می‌گیرید، هزینه تعمیرات را فراموش نکنید.


ارتباط سال ساخت و قیمت خودرو

هرچه از سال ساخت خودرو می‌گذرد، قیمت آن کاسته می‌شود. با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و تنوع خودرو، انتشار آگهی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با پیگیری آگهی‌های مزایده خودرو و در نظر گرفتن فیلتر قیمت، در میان آگهی‌های مزایده، خودروی ارزان قیمت مورد مناسب را انتخاب و در مزایده شرکت کنید. برای برخی از افراد سال تولید خودرو اهمیت چندانی ندارند و تنها به سالم بودن خودرو توجه دارند. از این طریق می‌توانند یک خودروی سالم اما ارزان قیمت را با سال ساخت بالا خریداری کنند.


ارتباط مشکلات و قیمت خودرو

ایرادات فنی یا مشکلاتی که در بدنه خودرو وجود دارد، هر یک می‌توانند در قیمت‌گذاری تاثیرگذار باشند. برخی از ایرادات می‌توانند جزئی باشند و هزینه چندانی در پی نداشته باشند، اما تعمیر و رفع برخی از ایرادات در اجزای مهم خودرو از جمله موتور می‌تواند با پرداخت هزینه بسیار بالا همراه باشد. اگر مزایده گزار بازدید حضوری را برای خودرو در نظر گرفته است، این فرصت را غنیمت شمرده و به بازدید خودرو بروید. اگر در این زمینه اطلاعات قوی ندارید، می‌توانید از یک کارشناس کمک گرفته تا علاوه بر ایرادات ظاهری، ایرادات فنی را نیز برای شما شرح دهد.

دسترسی سریع به مبلغ

برای بسیاری از سازمان‌ها زمان بسیار اهمیت دارد. مزایده خودرو فرصتی است تا سازمان‌ها بتوانند در مدت زمان کوتاهی خودروهای مازاد و یا مورد نظر خود را به فروش برسانند، تا بتوانند به مبلغ مورد نظر هرچه سریع‌تر دسترسی پیدا کنند. اگر هر یک از خودروها با قیمت‌های واقعی که در بازار به فروش می‌رسند، فروخته شوند، قطعاً زمان زیادی را باید در نظر گرفت. اما در مزایده به دلیل در نظر گرفتن قیمت پایه، فروش خودرو بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. ارتباط گستران هزاره با مانیتورینگ لحظه‌ای آگهی مزایده ماشین را به سرعت جمع آوری و منتشر می‌کند.

سخن پایانی

سازمان‌های دیگر همچون خودروسازها، گمرک، سپاه و سایر سازمان‌ها نیز به دلایل مختلف برخی از خودروها را به فروش می‌رسانند. از طریق آگهی مزایده ماشین می‌توانید خودرو مورد نظر خود را با قیمت‌ مناسب‌تر پیدا و خریداری کنید. سایت‌های منتشر کننده آگهی‌های مزایدات خودرو، فیلترهایی را در نظر گرفته‌اند که با در نظر گرفتن هر یک از فیلترها می‌توانید به طور مستقیم به خودرو مورد نظر دسترسی پیدا کنید. به راحتی می‌توانید مزایداتی که خودروها را با قیمت بسیار پایین‌تر به فروش گذاشته‌اند را پیدا و شانس خود را برای خرید یک خودرو ارزان قیمت امتحان کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ