بهره‌برداری از خانه خلاقیت و نوآوری در دانشگاه تهران

اقتصاد ایران: به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویی در دانشگاه تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم بهره‌برداری از خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویان گفت: پیوند کنشگری فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشجویی با دستگاه‌های اجرایی یکی از موضوعات کلیدی است که همواره معاونت فرهنگی و اجتماعی آن را پیگیری کرده است و خوشبختانه در این مجموعه با اهتمامی که از ناحیه اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، شاهد حمایت از این برنامه بوده ایم.

محمدمهدی ذوالفقارزاده ویژگی بارز فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی را تکاپو و نشاط دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که نوآوری اجتماعی و فرهنگی از اولویت‌های اصلی پنجگانه وزارت علوم در دوره فعلی است، پرداختن فعالان دانشجویی به این موضوع امر مبارکی است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه گفت: رونق بخشی به مقوله نوآوری، ایده‌پردازی و ایده‌پروری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است و بدون تأمین زیرساخت نمی‌توان تحقق نوآوری را انتظار داشت که این مهم با پیگیری‌های صورت گرفته ایجاد شد.

ذوالفقارزاده تصریح کرد: تأمین زیرساخت، مقدمه کار بود از امروز باید به دنبال احصاء نظام مسائل و شکل‌گیری شبکه‌های مسئله محور در خانه خلاقیت و نوآوری بود و این امر بدون اتصال به مجموعه‌های دانشگاهی و دستگاه‌های مسئول محقق نمی‌شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: باید زمینه مشارکت گروه‌های دانشجویی فعال در دانشگاه‌های شهر تهران در خانه خلاقیت و نوآوری فراهم شود و در این زمینه باید فعالان کانون‌های فرهنگی و اجتماعی درگیر شوند.

وی در ادامه سیاستگذاری و ریل گذاری برای خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویان را ضروری دانست و اظهار داشت: هویت رسمی برای برنامه‌های خانه خلاقیت و نوآوری ضرورت دارد و در این زمینه باید از نظرات دانشجویان بهره برد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت ایفای نقش در زمینه ارتقای علم و فضیلت در نظام دانشگاهی اظهار داشت: شکل گیری اجتماعی از کنشگران دغدغه‌مند در موضوعات مهم و کلیدی جامعه در دانشگاه‌ها ضروری است.

عسکری ادامه داد: اگر توسعه پایدار را مهمترین مأموریت نظام حکمرانی بدانیم، کارکرد نظام اجتماعی علم و دانشگاه اهتمام و بسترسازی برای پیشبرد اهداف توسعه جامعه است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی یاریگران زندگی به عنوان برنامه محوری ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری از اعتیاد، این طرح را اسم رمز مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در محیط‌های آموزشی، خانواده، کار، محله و... برای پیشگیری از اعتیاد در قالب این طرح کلان ملی در حال اجراست می‌تواند در آئین کار خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویی قرار گرفته و با بهره‌گیری از خلاقیت دانشجویان مستعد جهت گیری مؤثرتری پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به بند ۱۸ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه که بر ضرورت ارتقای سلامت اجتماعی جامعه تأکید شده، گفت: باید با ارزش آفرینی و حمایت از ایده‌های خلاقانه زمینه تحقق اهداف مورد نظر این بند ایجاد شود.

مشاور راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری از خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویی اظهار امیدواری کرد: خانه خلاق زمینه ساز ایجاد دانشگاه خلاق شده که به دنبال مسئله مندی‌های بزرگ اجتماعی باشد.

سیدمجید مطهری نژاد در ادامه افزود: برای حل مسائل و تعارضات اجتماعی باید به دنبال راه حل‌های متناسب با اقتضائات فرهنگی جامعه بود و این جاست که مفهوم نوآوری معنا پیدا می‌کند. باید نظام خلاقیت‌های دانشجویان سمت و سو پیدا کند.

سیدمجتبی حسینی، مشاور فناوری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز بر ضرورت ترویج و توسعه کمی و کیفی خانه‌های خلاقیت و نوآوری دانشجویی تأکید کرد و گفت: باید نسبت به جذب افراد خلاق و صاحب ایده توجه ویژه‌ای کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پرورش خلاقیت در بین دانشجویان اظهار داشت: توسعه خلاقیت می‌تواند به همه حوزه‌های دانشگاهی به ویژه حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی تسری یافته و در این زمینه برنامه ریزی برای رفع موانع خلاقیت در ابعاد مختلف ساختاری، قانونی، فرهنگی و... ضروری است.

مسئول راه اندازی و پیگیری ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری هم گفت: پس از آغاز فرآیند بهره برداری از خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویان، پیگیری برای اختصاص فضای مورد نیاز صورت گرفت و با مساعدت ریاست دانشگاه تهران این فضا در اختیار خانه خلاقیت و نوآوری دانشجویی قرار گرفت و با حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر برخی اقلام ضروری برای راه‌اندازی تهیه و استقرار یافت.

محمد قوشچیان ادامه داد: به منظور ارتباط و تعامل مؤثر با مخاطبان وب سایت و شبکه اجتماعی خانه خلاقیت و نوآوری راه‌اندازی شد که امروز از آن رونمایی می‌شود.

مسئول راه اندازی و پیگیری ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری در پایان گفت: نخستین رویداد ما در ۲۲ مهر همزمان با روز تربیت بدنی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ