دیدار و رایزنی امیرعبداللهیان با بن سلمان در جده

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات عربستان سعودی امروز با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور درشهر جده دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات عربستان سعودی امروز با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور درشهر جده دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این امیرعبدالهیان با فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود دیدار و گفتگو کرده بود.

امیرعبداللهیان در نشست خبری با وزیر امور خارجه عربستان درباره دیدارشان گفت: خرسندم که امروز گفتگوهای نتیجه بخش و مهمی را در ریاض داشتیم. ایران و عربستان دو کشور مهم در جهان اسلام هستند. خوشبختانه اکنون روابط دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و رو به پیشرفت است.»

امیرعبداللهیان تصریح کرد: «گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتای سعودی خودم داشتم و روابط میان دو کشور در مسیر درست پیش می‌رود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد: «مصمم هستیم که همکاری‌های خود را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم. در همین راستا بر اراده مشترک تهران و ریاض برای توسعه همه جانبه روابط تاکید شد. اتفاق نظر داریم که موافقت نامه‌های بین دو کشور از جمله در موضوعات امنیت و اقتصاد را پیش ببریم.»

امیرعبداللهیان همچنین گفت: «معتقدیم که می توانیم موضوعات فوری مانند همکاری زیست محیطی را به صورت دوجانبه و چندجانبه سامان دهیم. همچنین در خصوص همکاری های دو و چندجانبه بخش های خصوصی دو کشور و همکاری های تجاری گفتگو کردیم.»

وزیر امور خارجه ایران به دعوت از همتای عربستانی خود و در پاسخ به سفر وی به تهران به ریاض سفر کرده است.

این سفر با هدف تسهیل و تسریع در روند اجرایی توافق میان دو کشور در اسفندماه سال گذشته در پکن و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی صورت گرفته است.

در این سفر علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی نیز حضور دارد و قرار است فعالیت رسمی خود را در ریاض آغاز کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ