مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز :

انتقال تجربه صنعتگران به فناوران از اقدامات مهم ماست

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز در جلسه مجمع عمومی صندوق البرز با بیان اینکه رسیدن به بهره وری شروطی دارد گفت: یکی از آنها وجود فضای فیزیکی برای استقرار تیم های دانشی است و صندوق البرز موفق شد با تاسیس مرکز توسعه و تولید قراردادی یکی از گلوگاه اصلی در استان البرز را رفع کردیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علیرضا باباخان با تشریح خدمات مالی و اعتباری صندوق البرز گفت: شرایطی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای دانش بنیان ها و فناور ها ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از چالش های شرکت های دانش بنیان حضور آنها در پروژه های پیمانی است و صندوق البرز با صدور انواع ضمانتنامه برای شرکت ها و قائل شده امتیازهای ویژه در کامزد، وثیقه و ودیعه سعی کرده این چالش را حل کند.
مدیرعامل صندوق البرز با تاکیر بر اینکه زیست بوم نوآوری به علت نوپا بودن تجربه کافی را ندارد بیان کرد: انتقال تجربه صنعتگران به فناوران یکی از اقدامات مهم صندوق البرز است.

وی در ادامه گفت: ما در صندوق شرکت ها را به سه دسته کم ریسک، ریسک متوسط و پر ریسک تقسیم کرده ایم و برای شرکت های دارای ریسک متوسط و پر ریسک در هیئت مدیره برای انتقال تجربه وقت گذاشته می شود.

علیرضا باباخان با تاکید بر اینکه در زیست بوم نوآورری و بازار دسترسی به سرمایه کار بسیار سختی است، تصریح کرد: یکی از اهداف صندوق البرز سرمایه گذاری خطرپذیر است و ما در سود و زیان شرکت ها شریک خواهیم شد.

مدیرعامل صندوق البرز با اشاره به اینکه در تمام دنیا برگه دارایی نامشهود شرکت ها به عنوان وثیقه بانکی استفاده می وشد و دارای اعتبار است بیان داشت: سالهاست دولت میخواهد به دارایی های نامشهود اعتبار دهد اما به دلایل مختلف این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

وی ادامه داد: ما در صندوق البرز با حمایتی که هیئت مدیره داشت به صورت حرفه ای روی ارزش گذاری دارایی های نامشهود کار کردیم و این امتیاز به صورت انحصاری در اختیار صندوق البرز است که مورد تایید معاونت علمی قرار گرفته است.

علیرضا باباخان در پایان گفت: ما صرفا به دنبال ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت  ها نیستیم و هدف اصلی ما پیوند بین صنعت و دانشگاه و جلوگیری از خروج نخبگان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ