بهترین راه تسلط به زبان انگلیسی را کشف کنید

اقتصاد ایران: چالش‌های یادگیری زبان یکی از نگرانی‌های اغلب زبان‌آموزان به‌ویژه علاقه‌مندان به شرکت در آزمون آیلتس به‌شمار می‌رود. افرادی که به‌دلیل مهاجرت، ارتقاء شغلی، کسب فرصت‌های شغلی و... به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند زمان زیادی جهت بالا بردن سطح زبان خود مصرف می‌کنند.

اخبارشرکتها- افرادی که به‌دلیل مهاجرت، ارتقاء شغلی، کسب فرصت‌های شغلی و... به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند زمان زیادی جهت بالا بردن سطح زبان خود مصرف می‌کنند. از آن‌جا‌ که آزمون‌های زبان انگلیسی هم مانند هر زبان دیگری در چهار بخش مهم به آزمودن داوطلب می‌پردازد، ممکن است هر یک از بخش‌های مذکور چالشی جداگانه برای فرد به‌حساب آید. برای مثال فردی در لیسینینگ (listening) و دیگری در رایتینگ (writing) دچار مشکل است و همه این چالش‌ها تنها با تمرین و ممارست حل خواهد شد. در این مطلب به بررسی چالش‌های زبان و شرایط برگزاری دوره خصوصی آیلتس می‌پردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

 یادگیری زبان

چالش‌های یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

بدون شک شروع هر کاری با چالش‌های خود همراه است، اما نکته مهم نحوه برخورد صحیح با این چالش‌ها و حل به‌موقع آن‌هاست. یادگیری زبان هم از این قاعده مستثنی نیست و چالش‌های خاص خود را دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

 

  • املاء لغات

از جمله مهم‌ترین نکات در مسیر یادگیری زبان املای کلمات است که اهمیت زیادی در خوانش و نوشتار دارد. بسیاری از زبان‌آموزان از دوران مدرسه با نحوه نوشتار لغات مشکل دارند و یکی از چالش‌های بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود. جهت حل مشکلات مرتبط با املای زبان می‌توان از متدهای مختلفی استفاده کرد، برای مثال هم زمان می‌توانید با خواندن بنویسید و کلمات را تمرین کنید که تاثیر قابل توجهی در بالا بردن سطح نوشتار شما خواهد داشت.

در مواردی دیده می‌شود که شکل نوشتاری حروف یا آواها از ترکیب چند حرف و صدا تشکیل و در زمان نوشتار تغییراتی در آن‌ها ایجاد می‌شوند. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آوای O در کلماتی مانند Course، Court، Pour

آوای OW در کلماتی مانند Flour، Found، Hour

آوای OO در کلماتی مانند You، Tour، Group

آوای uh در کلماتی مانند Country، Cousin، Double     

 

  • زمان افعال

دومین چالشی که اغلب زبان‌آموزان با آن‌ روبه‌رو هستند افعال زمان انگلیسی است. کلمات، پسوندها و پیشوندهایی که با آن‌ها به‌کار می‌روند در ساخت زمان فعل بسیار تاثیرگذار خواهند بود و قابلیت تغییر زمان افعال را دارند. جهت یادگیری زمان افعال و نحوه به‌کارگیری درست آن‌ها هم به تمرین زیاد نیاز دارید تا به‌مرور زمان ملکه ذهنتان شود. فراموش نکنید که هر فعل دستورالعمل خاص خود را دارد و یادگیری آن در جمله‌بندی‌‌‌ها و به‌ویژه مهارت رایتینگ بسیار ضروری است.   

 

  • معانی متعدد

بسیاری از کلمات انگلیسی از معانی متعددی برخوردار هستند و هر یک مفاهیم خاص خود را دارند. این شرایط در اغلب زبان‌ها از جمله زبان فارسی هم موجود است. این تعدد معانی یکی از دردسرهای بزرگ زبان‌آموزان است و در نوشتن متون مختلف آن‌ها را دچار سردرگمی می‌کند. یکی از بهترین روش‌‌ها جهت یادگیری معانی مختلف هر لغت کاربرد آن در متون است تا با قرار‌گیری در جایگاه‌های مختلف شما را با کلمات و معانی آن‌ها بیشتر آشنا کند.  

 

  • افعال عبارتی

از دیگر چالش‌ها در یادگیری زبان افعال عبارتی یا تلفیق فعل با قید و گزاره است که به تشکیل کلمه‌ای جدید منجر می‌شود. برای مثال کلمه‌ای مانند Shut وقتی با Up به‌کار می‌رود یک معنی دارد، اما در صورتی‌که با down  به‌کار رود معنی دیگری از آن استنباط می‌شود. کاربرد این حروف اضافه با افعال معانی متفاوتی می‌سازند و این شرایط به یکی از چالش‌های بزرگ زبان‌آموزان تبدیل شده است. ضمن اینکه مشکلات این چنینی اغلب در انواع کلاس IELTS قابل حل شدن هستند.

 

 

 آموزش سریع زبان

بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

نکته‌ای مهم که در خصوص شیوه صحیح یادگیری زبان باید مورد توجه قرار داد این است که هر فردی بر اساس شرایط محیطی و شخصی خود می‌تواند بهترین شیوه یادگیری را انتخاب کند. اما آنچه در پروسه یادگیری زبان مشهود و مهم است دنبال کردن مراحلی است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

 

  • مطالعه و برنامه‌ریزی منسجم

هیچ چیزی به اندازه مطالعه منسجم نمی‌تواند در یادگیری زبان به شما کمک کند. حتی با شرکت در دوره خصوصی آیلتس این نکته مهم‌تر می‌شود و بیشتر به‌چشم می‌آید. پس مطالعه و برنامه‌ریزی را در اولویت خود قرار دهید.

 

  • خلاصه‌نویسی

خلاصه‌نویسی یکی از بهترین متدهای یادگیری زبان است که تاثیر قابل توجهی بر مهارت رایتینگ شما خواهد داشت. برای این کار می‌توان با مطالعه 2 یا 3 پاراگراف هر آنچه را از آن یاد گرفته‌اید در چند خط خلاصه کنید. این کار به‌طرز عجیبی به تقویت دانش زبان شما کمک می‌‌کند.  

 

  • خودتان را به زبان انگلیسی عادت دهید

گوش، زبان و چشمتان را به انگلیسی عادت دهید. این کار تاثیر به‌سزایی در یادگیری شما خواهد داشت تا آن‌‌جا‌که در مدت زمانی کوتاه تاثیر آن را خواهید دید.

 

  • از تکنیک Shadowing استفاده کنید

تکرار کردن هر آنچه می‌شنوید تاثیر به‌سزایی در تقویت مهارت اسپیکینگ (speaking) شما خواهد داشت. این تکنیک یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که به تمام زبان آموزان پیشنهاد می‌شود.

 

  • پادکست‌ها را دست کم نگیرید

گوش دادن به پادکست‌های مختلف از جمله رادیوی انگلیسی روشی معجزه‌کننده در تقویت مهارت شنیداری شما خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید تا در طول روز چند ساعت به متون انگلیسی گوش کنید و خود را به آن عادت دهید.

 کلاس آیلتس

سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنید؟

چنانچه قصد دارید در مدت‌زمانی کوتاه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید ما شرکت در دوره خصوصی آیلتس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کلاس‌ها کمک می‌کنند تا با دور کردن استرس از خود به‌راحتی روی هدف و یادگیری زبان تمرکز داشته باشید. مطالعه مکرر و بدون وقفه کلید موفقیت در آزمون زبان است که یک مدرس خوب و حرفه‌ای به‌راحتی شما را وادار به این کار خواهد کرد و تاثیرش را در مدت زمانی‌ کوتاه خواهید دید.

تمرین زیاد از دیگر دلایل موفیت زبان‌آموزانی است که نمره بالا دریافت می‌کنند، پس از این مورد غافل نشوید. شرکت در آزمون‌های آزمایشی هم به نوبه خود دیدی وسیع از وضعیت زبان به شما خواهد داد پس این مورد را هم در نظر داشته باشید.

 

با استفاده از مشاوره‌های آریام راه خود را هموارتر کنید

همان‌طور‌که گفته شد آمادگی در زبان انگلیسی به تمرین، سخت کوشی، پشتکار و انتخاب درست روش‌های یادگیری نیاز دارد. شایان ذکر است که لازمه پیشرفت در زبان، در نظر گرفتن وقت کافی برای آن است و این یکی از راه‌های مهم موفقیت خواهد بود. اساتید باتجربه آموزشگاه بین‌المللی آریام اینجا هستند تا روش درست یادگیری زبان را به شما بیاموزند و در این مسیر گام به گام با شما پیش روند. با شرکت در دوره خصوصی آیلتس و کمک ‌گرفتن از افراد خبره می‌توانید در مدت زمانی کوتاه بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ