میانگین بازدهی تا ۵۰ درصدی برخی صندوق ها و تنوع سازی سبد سرمایه‌‌‌گذاری ها

اقتصاد ایران: مدیر سرمایه‌‌‌گذاری و صندوق‌‌‌های کارگزاری بانک آینده با اشاره به دلایل برگشت بی اعتمادی به بورس از میانگین بازدهی تا ۵۰ درصدی برخی صندوق ها و تنوع سازی سبد سرمایه‌‌‌گذاری ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  پوریا زیوری با اشاره به حال ناخوش بورس و ریزش های چشمگیر شاخص به دلایلی چون سیاست‌‌‌های انقباضی دولت و کسری بودجه و احتمالا فروش اوراق، تایید نهایی شرکت‌‌‌ها از گاز ۷ هزار تومانی و رکود بازارهای موازی به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: بازار سهام تلاش بسیار زیادی کرده بود تا بتواند بی‌‌‌اعتمادی گذشته را از بین ببرد ولی بار دیگر دچار بی‌‌‌اعتمادی و قرمز شدن بیشتر بازار و خروج نقدینگی شد.

بنابراین آتی بازار سرمایه مبهم بوده و ترجیح سرمایه‌‌‌گذاران این است که در دارایی‌‌‌های کم‌‌‌ریسک‌‌‌تر همچون طلا سرمایه‌‌‌گذاری کنند تا با حتی با آگاهی از نبود بازدهی زیاد این بازارها، حداقل سرمایه‌‌‌ ها در معرض ریسک بیشتر نباشد. البته در همین بازار ناخوش، گروهی از شرکت‌‌‌های کوچک و متوسط که از قیمت‌‌‌ گذاری دستوری تاثیر نگرفته‌‌‌ و همچنان دارای سودآوری‌ مناسب هستند می‌‌‌‌‌‌تواند جذاب باشد.

سرمایه‌‌‌گذاران در شرایط فعلی باید به طور ‌‌‌غیرمستقیم و از طریق صندوق‌‌‌های سرمایه‌‌‌گذاری وارد بازار شوند. چون قطعا صندوق‌‌‌های سرمایه‌‌‌گذاری برای افرادی که می‌‌‌خواهند سرمایه‌‌‌گذاری بی‌‌‌دردسری در بازار سهام داشته باشند، بهترین گزینه محسوب می‌‌‌شود. مخصوصا برای کسانی که به دلیل نداشتن دانش کافی بورسی یا نداشتن وقت نمی‌‌‌توانند مستقیم در بازار سهام معامله کنند.

وضعیت صندوق‌‌‌های سرمایه‌‌‌گذاری از جمله صندوق‌‌‌های سهامی، درآمد ثابت، اهرمی و ... مناسب بوده و میانگین بازدهی این صندوق‌‌‌ها نسبت به رشد شاخص، بسیار مناسب و در برخی از صندوق‌‌‌ها به ۵۰ درصد هم می‌‌‌رسد. برهمین اساس با ایجاد تنوع در صندوق‌‌‌ها‌‌‌ می‌‌‌توان میزان ریسک را تعدیل کرد و بازدهی را بالاتر برد. در این میان یکی از برنامه‌‌‌ های کارگزاری بانک آینده، متنوع کردن سبد سرمایه‌‌‌گذاری و پرتفوی است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ