سفیر ایران در ترکیه خبرداد:

هدف گذاری۳۰ میلیارد دلاری مبادلات ایران و ترکیه

اقتصاد ایران: زنجان- سفیر ایران در ترکیه گفت: ۳۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری مبادلات ایران و ترکیه اعلام شده که تحقق این هدف نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در مرزها است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمدحسن حبیب‌الله‌زاده روز چهارشنبه در دیدار فعالان اقتصادی استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور ایران و ترکیه، گفت: با توجه به حجم بالای تردد کامیون‌های حامل کالا از مرز دو کشور باید عنوان کرد ایران و ترکیه در حال تعریف راه‌های ترانزیتی به خلیج فارس و مرز پاکستان هستند.

وی با اشاره به حمایت سفارت از فعالان بخش خصوصی، افزود: تغییر فرآیند و امور با حضور بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و بخش دولتی نیز وظیفه گره‌گشایی دارد.

حبیب‌الله‌زاده با تاکید بر اهمیت ترکیه برای ایران به لحاظ اقتصادی و همچنین ایران برای ترکیه با توجه به ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: توجه به این موضوع در دولت فعلی مضاعف شده و سیر نزولی صادرات ایران به ترکیه هم بعد از سال‌ها متوقف و روند افزایشی به خود گرفته است.

سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه ۳۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری مبادلات ایران و ترکیه اعلام شده است، تحقق این هدف را نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در مرزها دانست و افزود: در حال حاضر مرز بازرگان پاسخگوی حجم تبادلات نیست.

حبیب الله زاده به حضور ایرانیان در ترکیه و فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت ایرانی‌های مقیم ترکیه استفاده شود. معتقدیم اگر قرار است اتفاقی در حوزه توسعه تجارت خارجی رخ دهد این موضوع به طور حتم از طریق بخش خصوصی و با تکیه بر ظرفیت این بخش محقق خواهد شد.

ترکیه شریک اول تجاری زنجان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه ترکیه شریک اول تجاری زنجان است، گفت: ترکیه برای استان زنجان مهم است چون بیشترین حجم صادرات و واردات زنجان با این کشور انجام می‌شود.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه استان زنجان در زمینه صنعت روی، برق و الکترونیک، نساجی و مس از تولید کنندگان شاخص کشور است، افزود: ظرفیت توسعه تجارت خارجی در این زمینه‌ها و همچنین در سایر حوزه‌های تولیدی در استان وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ