توضیح بانک درباره افزایش درآمدها، هزینه ها، مطالبات مشکوک الوصول و ...

اقتصاد ایران: بانک سرمایه درباره علت افزایش درآمد تسهیلات و سپرده گذاری نسبت به عملکرد ۹ ماهه، افزایش هزینه سود سپرده‌ها و مالی، هزینه مطالبات مشکوک الوصول، تسویه جرایم بانک مرکزی و ... توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  بانک سرمایه درباره علت افزایش درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی نسبت به صورت‌های مالی ۹ ماهه، افزایش هزینه سود سپرده‌ها و هزینه مالی، هزینه مطالبات مشکوک الوصول، تسویه جرایم بانک مرکزی و ... توضیح داد.

بر اساس این گزارش، فرج اله قدمی مدیرعامل "سمایه" در مورد صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد: علت افزایش درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی نسبت به صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه، اضافه شدن درآمد سه ماهه چهارم سال به درآمدهای ۹ ماهه، وصول بخشی از تسهیلات غیر جاری و ثبت سودهای شناسایی نشده و افزایش درآمد تسهیلات به دلیل اعطای تسهیلات در سال جدید و سررسید اقساط و شناسایی و اخذ سود آنها است.

اضافه شدن سود پرداختی سه ماهه چهارم به سود پرداختی ۹ ماهه از دلایل افزایش هزینه سود سپرده‌ها است.

پرداخت هزینه‌های اداری و نیروها در سه ماهه چهارم و اخذ ذخایر سنوات و پرداخت عیدی سالانه نیروها از دلایل افزایش هزینه اداری عمومی است.

شناسایی هزینه مالی سه ماهه چهارم از دلایل افزایش هزینه مالی است.

هزینه مطالبات مشکوک الوصول در پایان سال نسبت به صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه ناشی از تغییر طبقه تسهیلات اعطایی غیر جاری است‌. طبق بخشنامه بانک مرکزی ذخایر سررسید گذشته ۱۰ درصد، معوق ۲۰ درصد و مشکوک الوصول ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است که حسب سنوات غیر جاری بودن پرونده‌های طبقه مشکوک الوصول هر ۶ ماه پرونده‌های فوق بازنگری و نرخ مناسب ذخیره‌گیری پرونده‌ها تعیین می‌شود.

افزایش مطالبات از شرکت‌های فرعی و وابسته ناشی از افزایش سود سهام دریافتی از شرکت سایه گستر سرمایه است.

علت افزایش سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار، وصول بخشی از مطالبات موسسه اعتباری مول الموحدین در قالب سهام و انتقال سهام شرکت طرح توسعه آریا عمران پارس به حساب بانک بود.

مبلغ عمده کاهش ذخایر و سایر بدهی‌ها مربوط به تسویه به موقع حساب واسطه سیستم تصفیه کارت در موعد مقرر و بخشی از آن نیز به علت کاهش وثیقه مشتریان جهت ایفای تعهدات ارزی بود.

در خصوص تسویه جرایم بانک مرکزی در رابطه با اضافه برداشت از بانک تقاضای اخذ خط اعتباری و نحوه تسویه مانده بدهی به بانک مرکزی ارسال شده که در صورت توافق تقاضای فوق نتیجه به سازمان اعلام می‌شود.

مانده مطالبات بانک از موسسه مالی اعتباری مول الموحدین جهت استیفای حقوقی سهامداران و سپرده گذاران از طریق دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی در حال مذاکره و پیگیری حقوقی است. بخشی از بدهی موسسه با انتقال سهام شرکت طرح توسعه آریا عمران پارس به بانک کصول شده و الباقب در حال پیگیری حقوقی جهت وصول است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ