یک مقام مسئول:

برخی مکمل‌ها اختلالات روانی به دنبال دارد

اقتصاد ایران: مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن تاکید بر اینکه نباید به تبلیغات داروهای چاقی و لاغری در فضای مجازی اعتنا کرد، گفت: مکمل‌هایی که با ادعای گیاهی بودن و نداشتن عوارض توزیع می‌شود می‌تواند موجب اختلالات جسمی و روانی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مریم دایی، مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص داروهای لاغری غیرمجاز و عوارض جانبی آن‌ها، گفت: به گزارش سازمان غذا و دارو، بررسی‌های آزمایشگاهی نمونه کپسول های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش میرسد وجود ماده خطرناک مت-آمفتامین (شیشه) در این فرآورده‌ها را اثبات می‌کند.

وی افزود: نمونه هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فرآورده گیاهی لاغری به نام "گلوریا" در شبکه‌های اجتماعی به فروش می رسد حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد. منابع مختلف غیرمجاز، این فرآورده تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در سایت های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.

دایی تصریح کرد: داروها و مکمل‌هایی که در شبکه های ماهواره ای از جمله متابولایف، ترمولایف، ترمالین ، زیماکس، پیتنت لاین ،اولترا لیپولین ، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ تبلیغ می شود، غیرمجاز و نامعتبر است.

وی ادامه داد: این داروها حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین می باشند که عوارض جبران ناپذیری برای فرد مصرف کننده ایجاد می کند.

مدیر دارویی دانشگاه در مورد عوارض این داروهای لاغری، اظهار کرد: افزایش فشارخون، نارسایی قلبی، افزایش ضربان قلب و تپش قلب، سردرد، بی خوابی، واکنش‌های شدید حساسیتی ، مشکلات کبدی، سرطان خون، لرزش، اسپاسم و گرفتگی عضلات از دیگر عوارض مصرف این داروها می‌باشد که حتی می تواند خطر مرگ را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: این مکمل ها که با ادعای گیاهی و بدون عارضه بودن، به فروش می‌رسد می‌تواند منجر به اختلالات روانی و مشکلات گوارشی، دردهای شکمی، تغییر حس چشایی، خشکی دهان و ... شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ