آقای محسنی اژه ای دربندرامام خمینی (ه) میهمان ماباشید!

اقتصاد ایران: "هفته گذشته بود که پس از بازدید‌های میدانی رئیس قوه قضائیه از گمرکات، بنادر و انبار‌های سازمان اموال تملیکی در مازندران، معاون اول رئیس‌جمهور در اقدامی قابل تقدیر که نشان از دغدغه دولت برای حل مسائل و مشکلات گمرکات کشور دارد دستوری را خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران وزیر اقتصاد در جریان بازدید از انبار‌های گمرکات بندر امام خمینی(ره) دستور داد: در هر جایی که دولت دارای کالا(بنادر و گمرکات) است باید یک مکانیزم هشدار وجود داشته باشد تا به‌محض اینکه آن کالا در حال نزدیک شدن به‌تاریخ انقضا و فاسد شدن بود، هشدار دهد.

وی تاکید کرد: بالاترین مقام دستگاه، صاحب کالا مسئول فاسدشدن احتمالی کالا است" (ایرنا27خرداد1402)

*آقای محسنی اژه ای شماهم تشریف بیاورید!
بندرامام خمینی (ره)یکی ازبزرگترین بنادرمهم کشوراست که عمدتا موادغذایی شامل گندم ،ذرت وسایرموادغذایی وروغنی دراین بندرتخلیه ودپومی شود.

امااین بندرهمچنان حال وروزخوبی ندارد ودربرهمان پاشنه می چرخد.تخلیه بسیاربدغلات وارداتی درسیلوهای غیربهداشتی وپرازفضله حیوانات عملا سلامت وامنین بهداشتی مردم رابخطرانداخته است ومتاسفانه باتوجه به اینکه سال های گذشته نیزهمین رویه ها وجوداشت اما هیچکدام ازمسئولین سازمان بنادروکشتیرانی زیربارمسئولیت ساماندهی تخلیه وبارگیری این بندرنمی رود!!ومعلوم نیست که معاون بندری این سازمان ومدیربندرامام خمینی (ره)چه می کنند وچه کاری مهمترازرسیدگی به موضوع ملی دارند.

*ماجرای ذرت‌های آلوده در بندر امام خمینی(ره)که وارد بازار نشد
اهواز- ایرنا- درحالی که دادستان کل کشور روز گذشته با اشاره به بازدید خود از بندر امام خمینی(ره)، از وجود ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در یکی از انبارها خبر داده بود، ناظر گمرکات استان خوزستان جزییاتی از ماجرای ذرت های آلوده وارد شده به این بندر که اجازه ورود به بازار داخلی را پیدا نکرد، فاش کرد.

"مهرماه 1400بودکه دادستان کل کشور با اشاره به بازدید از انبار بندر امام خمینی(ره) اعلام کرد: در هر سه انبار از سال‌های گذشته کالاهایی وجود داشت. در یکی از انبارها چهار هزار و ۲۰۰ تن برنج باقی مانده که مرجوعی است و باید به کشور مورد نظر برگردانده شود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، در یک انبار هم ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد وجود داشت که ۱۲۰ هزار تن را خارج کردند و تاکید شد که مابقی آن نیز ظرف یک ماه از انبار تخلیه شود چرا که آثار زیانباری برای محیط زیست دارد.وی اظهار داشت: در یک انبار هم سه هزار و ۷۰۰ تن کالای مسموم از سال ۹۷ وجود دارد که مربوط به پشتیبانی امور دام است که تاکید شد زودتر ترخیص شوند."(ایرنا)

* فسادوآلودگی دراین بندرمسبوق به سابقه است؟!
باخبرفوق درمی یابیم که همواره این بندرزیرذره بین قوه قضائیه بوده وعدم صدورمجوزورود 120هزارتن ازغلات وموادغذایی به داخل کشور،یکی ازاقدامات درخشان این قوه درراستای تامین سلامت بهداشت مردم است.امامتاسفانه هنوزشاهداین هستیم که بخاطر تامین منافع نامشروع عده ای درپشت پرده،حدود12تا15میلیون تن علات که سالانه وارداین بندرمی شود، همچنان گرفتارفساد درتخلیه وبارگیری ،فساددرنگهداری وحتی باروش های غیرمتعارف کلاه سردولت گذاشتن دراین بندررایج است .

500 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی پادرهواست؟!
یکی ازمشکلات اساسی ومشکوک دراین بندراین است که باوجودسرمایه گذاری 500 میلیاردتومانی بخش خصوصی برای احداث سیلوهای بهداشتی وکاملا مکانیزه دربندرامام خمینی (ره)که درقالب (بی ،او،تی)صورت گرفته وظرفیت تخلیه تا2تا5میلیون تن درسال رادارند، امادست های پشت پرده واراده ای مشکوک که حاضربه گذشت ازمنافع نامشروع خویش نیست، اجازه نمی دهندکه این غلات بدرستی وبطورکامل درسیلوهاتخلیه شوند بلکه غلات وارداتی که عمدتا گندم وذرت می باشندرا درسوله های غیربهداشتی که لانه پرندگان وحیواناتی چون سگ وگربه می باشد،تخیلیه می کنند!!؟وازاین رهگذرضمن ناامن کردن وغیربهداشتی نمودن "قوت لایموت" مردم به منافع نامشروعی که برای خودتعریف کرده اند می رسند که مدعای این مطلب،برکناری ودستگیری چندمسئول متخلف درسال 1400بوده است.

**معاون بندری سازمان بنادروکشتیرانی بایدپاسخگوشود!
باتوجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای ساخت سیلوهای تخلیه دربندراستراتژیک امام خمینی(ره)،وبادرنظرگرفتن این مهم که فساددرتخلیه وزمانبربودن بارگیری غلات وازآنجاکه عمده خریداراین غلات دولت می باشد،معاونت بندری سازمان کشتیرانی چراباقاطعیت دستورنمی دهد که غلات درسیلوها تخلیه شوند نه درسوله ها؟
- چرا این معاونت باتوجه به سوابق قبلی فسادوآلوده شدن مواداولیه غذایی مردم ترتیبی نمی دهد تااین محموله هادریک شرایط خاص وبهداشتی تخلیه ودپوشوند؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ