معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی:

اردبیل گهواره‌ هنرهای ایرانی و اسلامی است

اقتصاد ایران: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: در جای جای استان اردبیل، شاهد زیبایی هنرهای گوناگون هستیم و اردبیل گهواره‌ هنرهای ایرانی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مریم جلالی در نشست صمیمی هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل با سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع دستی که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: اردبیل چشم اشک آلود ایران است و باتوجه به نقشه کشور عزیزمان این موضوع کاملا مشهود است و اشک اردبیل به دلیل رنج‌ها و مقاومت‌های قابل احترام و تاثیرگذاری در طول تاریخ است که ثمره این رشادت‌ها را منجر به انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: اردبیل گهواره‌ هنرهای ایرانی و اسلامی است و این موضوع در جای جای سطح استان اردبیل کاملا مشهود و نمایان می‌باشد و باید این ظرفیت‌های موجود به ثروت تبدیل شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: باید به توسعه و پیشرفت پایدار صنایع دستی توجه ویژه صورت گرفت و هر یک هنرمند صنایع دستی یک چاه نفت بسیار ارزشمند و بی پایانی است و سرمایه‌گذاری و بیمه هنرمندان صنایع دستی، هزینه نیست و باید این نگرش تغییر پیدا کند.

جلالی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به دو موضوع مهم امید و ایمان اشاره کردند و صنایع دستی در امید و ایمان آفرینی نقش اساسی و مهمی را ایفا کند.

وی افزود: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در معرفی فرهنگ و هنر اردبیل و ایران و افزایش سطح معیشت هنرمندان این حوزه نقش بسزای ایفا خواهد کرد؛ برای ترغیب و تشویق فعالین فعلی و آینده حوزه هنرهای صنایع‌دستی در حال برنامه‌ریزی، استفاده از ظرفیت‌ تبصره‌های مختلف در قانون بودجه کشور هستیم. اردبیل ۲۰۲۳ و افتتاح امروز موزه صنایع دستی استان اردبیل اولین گام محکم و مهم، اتصال استان اردبیل به بازارهای جهانی در بخش‌های مختلف است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ