نگاهی ویژه به بازار سرمایه؛

حمایت مالی کارگزاری فارابی از ایده‌های بورسی

اقتصاد ایران: کارگزاری فارابی در راستای مسئولیت اجتماعی و با هدف رفع مشکلات بازار سرمایه در قالب طرح فارابیست از پروژه‌ها، ایده‌ها و پایان‌نامه‌هایی با موضوع بازار سرمایه حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، یکی از مشکلات عمده  توسعه علم و فن‌آوری هزینه بردار بودن آن است. بسیاری از ایده‌ها و تحقیقات به دلیل عدم توان مالی و نبود طرح‌های حمایتی در نطفه خفه شده و بی سرانجام در نقطه‌ای از مغز ایده‌ پروران مدفون می‌‌مانند.

از طرفی بازار سرمایه یکی از بازارهای مهم در جهان است که پیوندی ناگسستنی با توسعه،علم و نوآوری دارد. این بازار در ایران هرچند نوپا نیست اما به دلیل مشکلات ساختاری در بسیاری جهات هنوز به رشد قابل قبول در جهان خود نرسیده و نیاز به بروزرسانی جدی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری دارد.

کارگزاری فارابی با نگاهی ویژه به این بخش از بازار ورود کرده و در قالب طرح فارابیست به حمایت از ایده‌های مشکل گشا در بازار سرمایه در قالب مسئولیتی اجتماعی می‌پردازد.

کارگزاری فارابی هدف خود را از این طرح تقویت حوزه آموزشی بازار سرمایه، کارآفرینی و اشتغال‌زایی کارآمد در جامعه ذکر می‌کند و به هم‌زمان با نمایشگاه فایننس 15 از این طرح خود رونمایی کرده است.

این طرح به صورت ویژه از پروژه‌ها، ایده‌ها و تحقیقاتی که در یکی از حوزه‌های فینتک و خدمات مالی، مدیریت و اقتصاد، فناوری اطلاعات و سرمایه انسانی باشد، حمایت می‌کند و هدف از آن بهبود فرایندها و حل مشکلات موجود بازار سرمایه است.در این پروژه طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی تا دکتری به صورت دوره‌ای از متقاضیان دریافت می‌شود. طرح‌های مرتبط با بازار سرمایه پس از احراز شرایط دریافت حمایت و تایید کمیته داوران طی دو مرحله، علاوه بر دریافت حمایت مالی، از مشاوره، امکانات و تجربیات مجموعه فارابی نیز بهره‌مند می‌شوند. حمایت گروه فارابی در مراحل مختلف عملیاتی، تحقیقی و اجرایی خواهد بود.

همچنین ایده‌ یا پروژه مشخصا باید نرم‌افزاری و در حوزه مالی باشد.

تاکنون استقبال از این طرح بالا بوده و فارابی بعد از بررسی و ارزیابی بهترین ایده، حمایت‌های لازم، بسته به نوع پروژه را خواهد داشت.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ