خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به اصفهان/۶۰۰ رأس دام تلف شد

اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وارد شدن ۲ هزار میلیارد ریال خسارت به استان اصفهان به دنبال وقوع سیلاب سه روز گذشته خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های اردستان و نائین اظهار داشت: بررسی آخرین اقدامات انجام شده دستگاه‌های اجرایی در امدادرسانی به روستاهای آسیب دیده از سیل و بازدید از مناطق تحت تأثیر و ارزیابی میدانی از خسارات انجام شد.

وی افزود: در این رابطه تیم‌های جمعیت هلال احمر و بسیج برای تخلیه آب و گل و لای از منازل آسیب دیده اقدام و بنیاد مسکن برای بازگشایی و تخلیه گل و لای از معابر روستایی اقدام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کمک‌های حمایتی از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد برای افراد تحت پوشش هماهنگ شد، ابراز داشت: برق، آب، گاز و خطوط مخابراتی مناطق آسیب دیده وصل شد و اداره منابع طبیعی موظف شد نسبت با تخلیه رسوب و رفع خطر از بندهای آبخیزداری در شهرستان‌های کوهپایه و نائین اقدام کند.

خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به اصفهان/۶۰۰ رأس دام تلف شد

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی راه‌ها، قنوات و معابر آسیب دیده فعال شده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه خسارات وارده ناشی از سیل برآورد و برای تأمین منابع اعتباری به مراجع ذی ربط کشوری گزارش‌های مرتبط ارسال شد، اضافه کرد: بنیاد مسکن نیز موظف شد با تشکیل ستاد بازسازی اماکن مسکونی در روستای نهوج اردستان برای بازسازی آسیب‌ها و احداث پل فنی و یا آبنما برای پیشگیری از حوادث مشابه اقدام کند.

وی با بیان اینکه بر اثر وقوع سیل روز پنج شنبه در سطح ۶ شهرستان مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان ۲ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است، ابراز داشت: این خسارت به زیرساخت‌ها، تأسیسات، بخش مسکن، بخش کشاورزی، راه‌ها و جاده‌ای شهری و روستایی بوده است.

خسارت به ۱۳۸ منزل مسکونی و ۲۲۲ کیلومتر راه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در سیل اخیر در استان اصفهان ۱۳۸و احد مسکونی، ۵۶ دستگاه پل و ابنیه فنی راه‌ها، ۲۲۲ کیلومتر از راههای جاده‌ای شهری و روستایی ،۶۰۰ هکتار از مزارع و باغات، تعداد ۳۰ رشته قنات و۳ کیلومتر از معابر روستایی و شهری آسیب دیده است، افزود: همچنین ۶۰۰ رأس دام نیز در این سیلاب تلف شده است.

خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به اصفهان/۶۰۰ رأس دام تلف شد

وی با بیان اینکه بارش شدید و ناگهانی باران که در برخی از مناطق تا ۴۶ میلیمتر هم گزارش شد، موجب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی شد، افزود: به علت حجم رسوبات و ورود گل و لای و خاشاک و نخاله‌های در مسیر و عدم توان آب گذری پل‌های واقع در روستا و محورهای جاده‌ای سیلاب از اطراف پل‌ها جاری و منجر به بروز خسارات شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ