رییس شورای عالی کانون بانک‌ها؛

نفری ۴۵۰ میلیون تومان وام گرفتیم؛ زیاد است؟

اقتصاد ایران: رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار داشت: سوال این است آیا وام ۴۵۰ میلیون تومانی برای یک کارمند بانکی با مانده ۳۰ سال، رقم بالایی است؟ این جو سازی علیه کارکنان شبکه بانکی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،کوروش پروزیان درباره انتقادات از برخورداری کارمندان شبکه بانکی از میزان بالایی از تسهیلات در حالی که ارایه تسهیلات حتی خرد هم به مردم پیچیده و سخت شده، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها تابع قانون و ضابطه شبکه بانکی است. قدمت این ضوابط به قدمت تشکیل بانکداری در ایران بر می‌گردد اما در سال‌های اخیر و از سال ۹۲ به بعد، مجلس قانونی را تصویب کرد مبنی بر اینکه کارگروهی با اعضای وزیر اقتصاد، رییس سازمان برنامه و رییس بانک مرکزی تشکیل شود و این کارگروه درباره سقف تسهیلات کارکنان شبکه بانکی تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ این کارگروه را تغییر دادند و در حال حاضر کارگروه متشکل از رییس سازمان امور استخدامی کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه است، این کارگروه مصوبه‌ای دارد که حسب آن عمل می‌شود

رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی تاکید کرد: هرگز هیچ یک از کارکنان شبکه بانکی به آن سقفی که در این مصوبه دیده شده، تسهیلات دریافت نمی‌کنند.

پروزیان با اشاره به عدد سقف وام کارکنان شبکه بانکی گفت: قانون تسهیلات مسکن را جدا شده و علاوه بر آن در قانون ضریبی از حداقل حقوق تعیین شده و طبق تبصره ذیل ماده ۷۶ قانون مربوطه و مصوبات شورای پول و اعتبار متوسط دریافتی کارکنان حسب گزارش رسمی بانک مرکزی که نامه آن به رییس جمهوری هم ارایه شده، ۴۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: سوال این است آیا وام ۴۵۰ میلیون تومانی برای یک کارمند بانکی با مانده ۳۰ سال، رقم بالایی است؟ این جو سازی علیه کارکنان شبکه بانکی است.

رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: در حال حاضر یک جوان ۲۳ ساله که ازدواج کند ۴۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کند که در کنار آن امکان دریافت وام ودیعه، کارت مراحبه را دارد و جمع این وام‌ها بیش از وام ۴۵۰ میلیون تومانی کارکنان بانکی است.

پروزیان گفت: همچنین هفته گذشته شورای پول و اعتبار مصوب کرده که نخبگان امکان دریافت ۱ میلیارد تومان وام را دارند همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند ۱ میلیارد تومان وام دریافت کنند. بنابراین عددی که کارکنان شبکه بانکی به عنوان تسهیلات دریافت می‌کنند بالا نیست. /ایلنا

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ