ورزشگاه خرم‌آباد کی افتتاح می‌شود؟

اقتصاد ایران: خرم‌آباد- تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد که مصوبه سفر دولت سیزدهم را در کارنامه خود دارد همچنان در میان وعده‌ها باقی مانده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرکز لرستان قرار بود روزی «دهکده المپیک» داشته باشد اما رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد و از ۲۶ پروژه تنها یک سالن دو و میدانی و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه‌تمام باقی ماند.

دهکده المپیکی که تبدیل به یک ورزشگاه شد!

ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال ۸۶ با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و مسئولان لرستان آغاز شد.

هدف از اجرای این دهکده المپیک که در زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد به زمین زده شد افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شد.

ورزشگاه خرم‌آباد کی افتتاح می‌شود؟

اجرای نامناسب و جزیره‌ای، تهیه طرح آرمان گرایانه و دست نیافتنی باعث شد طرحی که مصوبه هیئت دولت را نیز داشت از یک دهکده با ۶۰ زیرمجموعه به مجموعه‌ای ورزشی با ۲۶ زیر مجموعه تبدیل شود و تغییر نام بدهد.

در سفر اول هیئت دولت به لرستان هم دهکده المپیک در زمره مصوبات قرار گرفت تا به قولی ساخت این دهکده ورزشی بزرگ در لرستان «چهارمیخه» شود، اما هیچ گاه رؤیای دهکده المپیک برای مردم لرستان تحقق پیدا نکرد.

در جریان سفر دولت سیزدهم نیز این پروژه جز طرح‌ها و مصوبات سفر قرار گرفت، اما با این وجود همچنان این ورزشگاه تکمیل نشده تا این بار استاندار لرستان بدون اشاره به زمان مشخصی تنها بگوید که این پروژه طی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وعده امسال برای بهره‌برداری از پروژه

فرهاد زیویار امروز شنبه در بازدید از پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد، اظهار داشت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری مجموعه دهکده المپیک خرم آباد از پروژه‌هایی بود که عملیات ساخت آن از سال ۸۸ آغاز شده و تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان پیشرفت چندانی نداشت.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص پیدا کرد تا روند تکمیل آن از سرگیری شود.

استاندار لرستان، تصریح کرد: خوشبختانه با اعتباری که به این پروژه تزریق شد روند تکمیل آن ظرف یک سال گذشته سرعت قابل توجهی گرفته است.

زیویار، عنوان کرد: با این روند امسال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

ورزشگاه خرم‌آباد کی افتتاح می‌شود؟

پروژه دارای نواقصی است

وی افزود: البته این پروژه نواقصی نیز دارد که مرتفع خواهند شد اما مانعی برای مسیر تکمیل پروژه نخواهند بود.

استاندار لرستان، گفت: حتی پس از تکمیل پروژه نیز تلاش می‌کنیم در کنار استفاده ورزشکاران از مجموعه اگر نقصی باقیمانده باشد آن را مرتفع کنیم.

زیویار، همچنین در مورد این مجموعه ورزشی گفت: این پروژه یک طرح کامل است که مجموعه‌های متعددی را در بر می‌گیرد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این «فرهاد زیویار» وعده افتتاح این پروژه را برای تیرماه اعلام کرده بود.

ورزشگاه خرم‌آباد کی افتتاح می‌شود؟

وعده بهار هم محقق نشد

همچنین پیش از این «وحید کرم الهی» مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با این پروژه گفته بود: در حال حاضر این ورزشگاه در خرم آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ورزشگاه بروجرد نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: این دو ورزشگاه جز مصوبات سفر رئیس جمهور نیز هستند.

کرم الهی با بیان اینکه سازمان مجری، مجری این پروژه‌ها است و ما تنها به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در استان این دو پروژه را پیگیری می‌کنیم، افزود: اگر حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان طی همین فصل بهار برای این ورزشگاه خرم آباد اختصاص پیدا کند، می‌تواند به بهره برداری برسد.

وی گفت: تلاش ما این است که این پروژه را در سفر دوم رئیس جمهور به لرستان افتتاح کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ