تخلیه و بارگیری بیش از ۹۶ هزار تن از طریق راه‌آهن شمال۲

اقتصاد ایران: مدیرکل راه‌آهن شمال۲ گفت: طی ۲ ماهه امسال مجموع تناژ تخلیه و بارگیری از طریق این راه‌آهن به بیش از ۹۶ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیر کل راه‌آهن شمال ۲ در نشست خبری مشترکی با حضور مدیران استانی تابعه وزارت راه و شهرسازی در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد به معرفی راه‌آهن قزوین پرداخت و گزارشی از عملکرد اداره کل راه‌آهن شمال٢ در استان بیان کرد.

ولدی میزان جابجایی ریلی بار در سال گذشته را ٧۶٣ تن عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به سال ١۴٠٠ بیش از ٣ درصد رشد داشته و در دو ماهه امسال نیز مجموع تناژ تخلیه و بارگیری به بیش از ٩۶ هزار تن رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ ضمن اشاره به تردد ٢۶ رام قطار به صورت روزانه از ایستگاه قزوین تصریح کرد: چهار قطار مسافری قزوین-مشهد، قزوین-تهران١، قزوین-تهران٢ و تاکستان-تهران با هزینه‌ای بسیار ناچیز اقدام به جابجایی مسافرین می‌نماید. لیکن علاوه بر قطارهای مذکور و به جهت پوشش سبد تقاضای همه افراد، امکان تهیه بلیط با استفاده از ظرفیت قطارهای مراغه-تهران، ارومیه-تهران، میانه-تهران، تبریز-تهران، زنجان-تهران، زنجان-مشهد و رشت-مشهد نیز برای مردم شریف استان فراهم شده است.

ولدی به برخی از اقدامات اداره کل راه‌آهن شمال٢ در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نمای ورودی ایستگاه قزوین بهسازی و دو دستگاه آسانسور نیز در زیرگذر ایستگاه قزوین به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امسال نیز عملیات اجرایی مرمت سکوی اول مسافری و همچنین احداث پل‌برقی زیرگذر ایستگاه قزوین آغاز شده و امید داریم در سال جاری این پروژه‌ها به پایان برسد.

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به برکت سفر ریاست محترم جمهور به استان قزوین، حدود ٣۰٠ میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و بهسازی ایستگاه راه‌آهن قزوین تخصیص پیدا کرده که بواسطه آن توانستیم پروژه‌های مذکور را به انجام برسانیم و امید داریم تا با تحقق کامل این اعتبار، پروژه‌های بهسازی و بازسازی ساختمان‌ها، ساخت سردرب ایستگاه و اصلاح طرح هندسی ورودی ایستگاه قزوین را نیز به پروژه‌های خود بیافزاییم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ