اوقات فراغت فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن کریم است

اقتصاد ایران: سرعین-فرماندار شهرستان سرعین گفت: اوقات فراغت فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن کریم است و فعالان کانون‌های مساجد نباید از این فرصت غافل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت شهرستان سرعین اظهار کرد: حضور در مساجد باید هوشمندانه، خلاقانه و متفکرانه باشد تا بتواند تأثیر عمیقی بر روحیه افراد داشته باشد و فعالان کانون‌های مساجد برنامه ریزی خاصی باید در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: نباید از برنامه‌های فرهنگی در مساجد غافل باشیم زیرا دشمنان امروز تمرکز خود را بر روی برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده اند تا از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی بکاهند.

فرماندار شهرستان سرعین ادامه داد: مساجد باید پاتوق نوجوانان و جوانان باشد و برنامه‌های تخصصی برای آنها تعریف و بازخوانی شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن کریم است، افزود: محافل انس با قرآن کریم با شکوه خاصی در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود و از همه خادمان قرآنی به ویژه فعالان کانون‌های مساجد قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: اوقات فراغت با محوریت مساجد قطعاً بر روحیه معنوی نوجوانان و جوانان تأثیرگذار خواهد بود و از فعالان کانون‌های مساجد درخواست داریم که قدر این فرصت به خوبی بدانند.

حسن مهدوی، کارشناس مسئول توسعه و ساماندهی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت سرآمد فعالیت‌های کانون‌ها در ایام تابستان برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است، افزود: هم اکنون بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد ۳۱ کانون در شهرستان سرعین قرار دارد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های قرآنی همچون مسابقه قرآنی «مدهامتان» و تشکیل پایگاه قرآنی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری از دیگر راهبردهای کانون‌های مساجد است که مدیران باید اطلاعات کانون‌ها را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

مهدوی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف ایجاد سامانه «فهما» و «بچه‌های مساجد» برای بازتاب فعالیت‌های کانون‌های مساجد در فضای مجازی است و امیدواریم مدیران فعالیت‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی، قرآنی و هنری کانون‌های خود را به خوبی در این سامانه ثبت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ