آسمان غبارآلود در نیمه شرقی و بخش مرکزی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز در نیمه شرقی و بخش مرکزی به ویژه مرز شرقی استان آسمان غبارآلود، گاهی افزایش باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هشدار سطح زرد روز گذشته برای استان بر اساس رگبار و رعد و برق و بارش‌هایی که داشتیم صادر شده بود.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه قهستان ۱۰ میلی متر، چاهداشی ۷ میلی متر، چاه دراز و مختاران ۲ میلی متر، بیرجند، نهبندان، سربیشه و اسدیه بارش‌های ناچیزی را گزارش کردند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه علی آباد زارعین به میزان ۷۹ کیلومتر بر ساعت و ایستگاه بیرجند در برخی از ساعات سرعت وزش باد به ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

زارعی با اشاره به اینکه کاهش دید افقی را در طی وزش باد شدید و گرد و خاک در استان در روز گذشته شاهد بودیم، افزود: ایستگاه بیرجند و حاجی آباد زیرکوه به میزان ۲ هزار متر، سربیشه ۴ هزار متر، نهبندان ۵ هزار متر، طبس و قاین ۶ هزار متر، فردوس ۷ هزار متر و سرایان هشت هزار متر کاهش دید افقی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس الگوی نقشه‌های پیشیبابی امروز در نیمه شرقی و بخش مرکزی به ویژه مرز شرقی استان آسمان غبارآلود، گاهی افزایش باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ دمایی امروز و امشب روند کاهش دمای هوا در استان انتظار می‌رود و مقداری از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد، بیان داشت: از فردا تا پایان هفته به طور مجدد دمای هوای استان افزایش یافته و هوا گرم‌تر می‌شود.

زارعی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تغییرات دمای در مرکز استان در شبانه روز گذشته بین ۳۵ و ۱۸ درجه سلسیوس بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ