اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا 10 روز دیگر

اقتصاد ایران: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه همایش آموزشی - توجیهی کارشناس مسؤولان مدارس و مراکز غیردولتی که در اردوگاه شهید منتظری شهرستان‌های تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهیدان انقلاب به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جایگاه آموزش و پرورش، جایگاه رفیع و تأثیرگذاری است.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش تأکید شده است، افزود: نیروی انسانی که در دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش می‌یابد، بزرگ‌ترین و مهمترین سرمایه کشور است.

محمودزاده اضافه کرد: از نیروی انسانی در دنیا به عنوان عامل و هدف توسعه نام می‌برند و ما در نظام جمهوری اسلامی از نیروی انسانی به عنوان عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی یاد می‌کنیم که قرار است تداوم، استمرار و حفظ انقلاب اسلامی به دست نیروی انسانی شکل گیرد؛ نیروی انسانی که آینده کشور را خواهد.

وی با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش، مدرسه و نیروی انسانی مهم است، افزود: جایگاه و منزلت معلم در نظام جمهوری اسلامی مهم است و قدرشناسی می‌شود. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با تأکید بر کیفیت‌بخشی به فعالیت مدارس غیردولتی، گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان در روز 12 اردیبهشت 1402 فرمودند «بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام میدهند؛ باید از آن ابتکارات استفاده کرد، لکن به مجموعه‌ مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. آموزش‌وپرورش خودش را فارغ نداند از نظارت بر این مدارس. البتّه عرض کردم این به معنای آن نیست که آن ابتکاراتشان و کارهای نویی که در بعضی از این مدارس انجام می‌دهند نادیده گرفته بشود یا جلویش گرفته بشود؛ معنایش این نیست».

وی تصریح کرد: سیاست‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در قالب سند راهبردی از سال گذشته اعلام شده است و امسال هم برنامه یکساله اقدام و عمل ابلاغ شد.

محمودزاده با بیان اینکه آنچه شاهد بودیم این است که یک رهاشدگی در بحث نیروی انسانی مدارس غیردولتی در سال‌های گذشته وجود داشت، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از 23 محور هدف عملیاتی، 5 هدف درباره نیروی انسانی است و از 131 راهکار، 25 راهکار درباره جذب، نگهداشت، آموزش و رفاه نیروی انسانی است و ما نیز تلاش کردیم در بحث نیروی انسانی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی ورود کنیم. 

وی با اشاره به اینکه فرایندی برای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی پیش‌بینی کرده‌ایم، اضافه کرد: قرار است از ظرفیت‌های سخت افزاری استان‌ها استفاده کنیم و با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه فرهنگیان و برخی دانشگاه‌ها در راستای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی گام برداریم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش به شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: تخلفات شهریه مدارس غیردولتی را نباید عادی سازی کرد و اینگونه نباید نشان داد که نظارت نیست؛ چرا که نظارت‌های میدانی و سامانه‌ای گسترده‌ای را پیش‌بینی کردیم و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه امسال الگوی تعیین شهریه برای مراکز غیردولتی پیش‌بینی شد، اضافه کرد: 150 شاخص برای مقوله کیفیت بخشی مدارس غیردولتی در نظر گرفتیم؛ همچنین اجاره بها، فضا و امکانات و حقوق و مزایا را در شهریه پیش‌بینی کردیم و بر این اساس، شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود.

 محمودزاده با تأکید بر اینکه اجازه اخذ شهریه خارج از عرف را به هیچ مدرسه‌ غیردولتی نخواهیم داد، افزود: اگر مدرسه‌ای شهریه‌ اضافه دریافت کرده است باید حتما به خانواده‌ها برگردادند و اگر مدرسه‌ای این اقدام را انجام دهد، اجازه افزایش شهریه برای سال‌جاری به آنها نخواهیم داد.

وی با اینکه تمام محتواهایی که وارد مدارس غیردولتی می‌شود باید مجوز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی داشته باشد، گفت: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی در سال‌جاری به صورت گسترده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه رویکردهای فرهنگی و تربیتی در مدارس غیردولتی بسیار اهمیت است، ادامه داد: در کنار آموزش و توجه به جریان علمی، رویکرد فرهنگی و تربیتی در مدارس غیردولتی باید پررنگ باشد. 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ