مؤلفه های افزایش تولید در بخش کشاورزی تقویت شوند

اقتصاد ایران: اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است تا مؤلفه های افزایش تولید در بخش کشاورزی تقویت شوند تا شاهد به ثمر نشستن تلاش های کشاورزان در تحقق استقلال و امنیت غذایی باشیم.

نادر تقی زاده همزمان با فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امنیت و استقلال غذایی برای هر کشوری مقدم بر سایر مؤلفه‌ها از جمله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشوری نتواند غذای خود را خودش تولید کند ذاتاً کشوری وابسته است و از آنجایی که کشورمان به دلیل انقلابی بودن و تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در آن نزدیک به ۴ دهه مورد بغض کشورهای استکباری قرار گرفته است بنابراین باید مؤلفه‌های افزایش تولید در بخش کشاورزی در آن بیش از پیش تقویت شوند تا شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های کشاورزان در تحقق استقلال و امنیت غذایی با عزم و همت جهادی به معنای واقعی کلمه باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به شعار امسال هفته جهاد کشاورزی با عنوان «جهاد کشاورزی، امنیت غذایی، گشایش در سفره مردم» تصریح کرد: برای تحقق این شعار مهم باید همه دست در دست هم دهیم و با شعار همه با هم برای به حداکثر رساندن تولید تلاش کنیم.

تقی زاده گفت: ارتقای امنیت غذایی، تولید کالاهای اساسی برای جمعیت رو به رشد کشور و کاهش وابستگی به واردات با اتکا به تولید داخلی و استفاده بهینه از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و منابع از اولویت‌های بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

وی مصرف‌کننده را در کنار تولیدکننده دو بازوی مهم تولید اعلام کرد و افزود: این دو مؤلفه در کنار هم می‌توانند از تولید، سلامتی و قیمت مناسب صیانت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تنها در اتحاد و یکپارچگی و هماهنگی و برنامه ریزی است که می‌توان به استقلال و خودکفایی واقعی در بخش کشاورزی دست یافت.

تقی زاده با تبریک هفته جهاد کشاورزی به تمامی تولید کنندگان، بهره برداران و دست اندرکاران تولید و وارثان سنگر سازان بی سنگر اظهار کرد: امیدواریم امسال با تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» در بخش کشاورزی نیز بتوانیم به آرمان‌های اصلی نظام در خوداتکایی به ویژه در حوزه امنیت غذایی دست یابیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ