ضرورت حضور ۱۰۰ شرکت برتر کشور در بورس

اقتصاد ایران: حمیدیان گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی جزو۱۰۰ شرکت بزرگ کشور است که امروز شاهد عدم حضور آن به دلایل مختلف در بورس هستیم، در حالی که معتقدم ۱۰۰ شرکت برتر کشور باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، پایان هفته‌ای که گذشت برای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، روزهای شلوغ و پر رفت و آمدی بود. این شرکت با حضور پررنگ در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه میزبان چهره‌های تأثیرگذار صنعت بانک، تأمین مالی و مدیران ارشد کشور بود و همچنین در قالب یک پنل تخصصی ضمن به اشتراک گذاشتن اقدامات خود در یک سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری، موضوع کلیدی تأمین مالی در صنعت فولاد در یک دهه پیش‌رو را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور در گردهمایی و همایش تأمین مالی در صنعت فولاد که ۱۸ خردادماه برگزار شد به عنوان سخنران اصلی درباره موضوع اهمیت تأمین مالی شرکت‌های فولادی تا چشم انداز سال ۱۴۱۰ سخنرانی کرد.

مجتبی حمیدیان با بیان اینکه در صنعت معدن و فولاد برای تحقق چشم انداز سال ۱۴۱۰ با کسری حدود ۱۵ میلیارد دلاری مواجه هستیم، گفت: نگاه فعالان بازار اعم از بازیگران بازار مالی، بورس و بانکی به صنایع معدنی و فولادی باید از جنسی باشد که بتوانند مسائل مختلف فعالان این صنایع را حل کنند.

وی افزود: سهم تسهیلات اخذشده زنجیره فولاد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها حدود ۶ درصد است که در حوزه اوراق ۲ درصد به شرکت‌های معدنی و ۵ درصد شرکت‌های فولادی اختصاص دارد. حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد از مجموع صادرات کشورمان به صنعت فولاد مربوط است و این درصد صادرات در شرایطی است که هم اکنون روی نقطه‌ای هستیم که سرمایه‌گذاری کلیدی در صنعت فولاد و معدن را هنوز انجام ندادیم.

حمیدیان گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران جزو ۱۰۰ شرکت بزرگ کشور و قدیمی‌ترین شرکت سنگ آهن ایران با سابقه ۵۰ سال معدنکاری است که امروز شاهد عدم حضور این شرکت به دلایل مختلف در بورس هستیم که نگاه سنتی بازارهای مالی به شرکت‌های معدنی و فولادی این اتفاق را رقم زده است. به نظر بنده ۱۰۰ شرکت برتر کشور باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه این شرکت از معدنی برخوردار است که بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد، گفت: باید در این معدن ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم تا به ماده معدنی برسیم که متأسفانه تأمین این رقم برای سرمایه‌گذاری از بازارهای مالی به کندی رخ می‌دهد، در حالی که سرعت در تأمین مالی پروژه‌های فولادی و معدنی اهمیت ویژه‌ای دارد.

حمیدیان گفت: در سال گذشته توانستیم با تأمین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی، ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی را برای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران افتتاح کنیم تا امسال با مشکل قطعی برق روبرو نشویم که تمام هزینه‌های ساخت این نیروگاه‌ها طی سال جاری با عدم قطع برق باز خواهد گشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ