خارج کردن توده ۲۴ کیلویی از بدن یک بیمار! + عکس

اقتصاد ایران: جراحی لیپوسارکوم توده حدود ۲۴ کیلوگرم برای بیمار ۴۶ ساله‌ با درگیری بخشی از ارگان‌های بدن و عروق اصلی، در بیمارستان طالقانی با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسام‌الدین اقلیمی؛ متخصص جراحی و فلوشیپ پیوند کبد و مجاری صفراوی با اشاره به اینکه جراحی لیپوسارکوم برای بیمار 46 ساله‌ با درگیری بخشی از ارگان‌های بدن و عروق اصلی، در بیمارستان طالقانی تهران با موفقیت انجام شد، گفت: فرد پیش از این متوجه وجود توده‌ای در قسمت کشاله ران شده که به تدریج رشد و به سمت ناحیه شکم گسترش پیدا کرده بود. به دلیل پیگیری نکردن بیمار و ترس از عمل جراحی، این توده بزرگ‌تر شد تا اینکه به ما ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: لیپوسارکوم‌ها توده‌های بدخیمی هستند که در سلول‌های چربی ایجاد می‌شوند. سابقه برداشتن چربی در قسمت کشاله ران در پرونده پزشکی بیمار وجود داشت که 15 سال پیش انجام شده بود. به مرور زمان در محل عمل قبلی، توده چربی جدید لمس شده و گسترش پیدا کرده بود و با رشد این توده، کلیه سمت چپ، قسمت چپ روده و عروق اصلی شکم و پای سمت چپ درگیر شد که این موضوع جراحی را سخت‌تر کرد.

به گفته وی، عمل جراحی این فرد حدود 9 ساعت به طول انجامید. توده همراه با کلیه سمت چپ و قسمت چپ روده بزرگ برداشته و از عروق اصلی اندام تحتانی چپ جدا شد.

متخصص جراحی بیمارستان طالقانی افزود: خوشبختانه با همکاری با تیم بیهوشی این عمل جراحی موفقیت آمیز انجام شد و بیمار پس از گذراندن مدت کافی بستری در بخش مراقبت ویژه، به بخش عادی منتقل شد. بیمار در وضعیت عمومی مطلوب است و جراحی عارضه‌ای به دنبال نداشت.

اقلیمی با اشاره به اینکه توده حدود 24 کیلوگرم وزن داشت، عنوان کرد: نکته مهم در این قبیل عمل‌ها برداشتن کامل ضایعه است، چراکه قاعدتا این ضایعه‌ها، توده‌های بدخیمی هستند و نباید اثری از آن در بدن باقی بماند. پس از جراحی نیز در صورت لزوم باید برای رادیوتراپی اقدام شود.

وی تصریح کرد: هرگونه توده‌ غیرطبیعی در بدن نیاز به بررسی پزشک و در صورت نیاز تجویز سونوگرافی، سی تی اسکن و MRI دارد. مراجعه زودهنگام افراد منجر به تشخیص به موقع و کم بودن وسعت جراحی خواهد شد. از طرفی متاسفانه چون شیمی درمانی موثری برای این نوع توده وجود ندارد، بهترین درمان جراحی است، از همین رو تمام توده، همراه با ارگان‌های درگیر باید خارج شود.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , اتاق عمل جراحی ,

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ