تحقق ۵۷ درصدی اهداف کمی سازمان نهضت سوادآموزی در البرز

اقتصاد ایران: کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از تحقق ۵۷ درصدی اهداف کمی مورد انتظار سازمان نهضت سوادآموزی در استان خبر داد.

رؤیا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان البرز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از تحقق ۵۷ درصدی اهداف کمی مورد انتظار سازمان نهضت سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: مهاجر پذیری، پراکندگی، نرخ بالای باسوادی در استان ازمهمترین چالش‌های ریشه کنی بی سوادی در استان است که باید با تهیه اطلس بی سوادی و شناسایی هدفمند و همچنین برنامه ریزی مناسب بر اساس شرایط بومی استان در جهت بهبود عملکرد حرکت نمائیم.

وی ادامه داد: مهاجرپذیری استان از مهمترین موانع شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان است به طوری که بیش از ۹۰ درصد افراد ثبت نامی مهاجر از سایر استان‌ها در البرز هستند.

وی ادامه داد: لازمه برنامه ریزی صحیح و هدفمند برای ریشه کنی بی سوادی در استان، نقش آفرینی فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شناسایی محله محور افراد کم سواد و بی‌سواد و جذب خیرین سوادیار در آموزش این افراد است.

عسگرپور از ثبت نام ۵۰۲ نفر از افراد بازمانده از تحصیل در دوره‌های سوادآموزی در سال گذشته خبر داد و افزود: انسداد مبادی بیسوادی به منظور شناسایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگشت به چرخه آموزش باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرزبا بیان اینکه ۸۳ درصد از افراد ثبت نام شده در دوره‌های سوادآموزی را بانوان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل در تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی، کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان است که با نگاه ویژه ای دنبال می‌شود.

معاون سوادآموزی و دبیرکارگروه کوثر استان البرز فلسفه تشکیل کارگروه کوثر را تنظیم‌گری و تسهیل‌گری مسائل تربیتی دختران در آموزش و پرورش در سطوح مختلف بیان داشت وافزود: تمامی ظرفیت‌ها و امکانات درون وبرون آموزش وپرورش برای تربیت دختران آینده ساز بایستی بسیج شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ