روستاهای جنوبی خوروبیابانک ایستگاه آتش‌نشانی ندارد/سوختن ۱۵۰۰ نخل

اقتصاد ایران: نائین_دهیار روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک گفت: در پی حادثه آتش سوزی در روستای مهرجان بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر درخت نخل به علت اختصاص نیافتن ایستگاه و خودروی آتش نشانی در آتش سوخت.

ابولفضل شمسایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به حادثه آتش سوزی مزرعه رضوانیه روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک، اظهار کرد: مزرعه رضوانیه در کیلومتر ۵ روستای مهرجان به سمت روستای بیاضه واقع شده است و تا مرکز شهرستان خوروبیابانک با فاصله ۴۰ کیلومتری مواجه است و با توجه به بعد مسافت از مرکز شهرستان، پس از یک ساعت اولین خودروی آتش نشانی از شهرداری خوروبیابانک در محل حادثه حضور یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روستای مهرجان، مرکز دهستان نخلستان شهرستان خوروبیابانک و دارای بزرگترین نخلستان‌های این شهرستان و در جوار چندین مزرعه و روستای دیگر واقع شده است، متأسفانه تا این لحظه با وجود پیگیری‌های انجام شده از سطح شهرستان، استان و کشور خودروی آتش نشانی به این نقطه از شهرستان خوروبیابانک اختصاص نیافته است.

دهیار روستای مهرجان اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت بحران استانداری اصفهان، مرکز شهرستان خوروبیابانک، شهرداری‌ها و شرکت فسفات کارون، یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی از شهر فرخی و یک دستگاه دیگر از شرکت فسفات کارون (پتاس) خوروبیابانک به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه دو تانکر آب از ادارات آب و فاضلاب و راه و شهرسازی نیز به محل حادثه اعزام شدند، گفت: این تانکرهای آب به منظور پشتیانی از عملیات اطفای حریق در محل حاضر شدند و خوشبختانه پس از سه الی چهار ساعت تلاش دستگاه‌های خدمت‌رسان، آتش در مزرعه رضوانیه مهار شد.

روستاهای جنوبی خوروبیایانک ماشین آتش نشانی ندارد/سوختن ۱۵۰۰ نخل

شمسایی در ادامه گفت: متأسفانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر درخت مرغوب نخل خرما و باغات مالکان و کشاورزان مزرعه رضوانیه دچار حریق شد و در آتش سوخت و اگر خودرو آتش نشانی در این روستا وجود داشت در کمتر از ۱۵ دقیقه در محل حاضر می‌شد و با کاهش یک سوم میزان این آتشی که به جان مزرعه رضوانیه افتاد و خسارات ناشی از آن رو به رو بودیم.

بزرگترین نخلستان‌های خوروبیابانک در معرض خطر آتش سوزی

وی با بیان اینکه هیچ یک از روستاهای جنوبی شهرستان خوروبیابانک مجهز به خودروی آتش نشانی نیستند، اذعان کرد: باوجود اینکه روستای مهرجان، مرکز دهستان نخلستان و دارای بزرگترین نخلستان‌های شهرستان خوروبیابانک و بیش از ۱۰ مزارع نخلستان است، هنوز به ماشین آتش مجهز نشده است و هیچ گونه تجهیزات دیگری نیز در اختیار نداریم.

شمسایی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌ها و درخواست‌های مکرر و درج این موضوع در بخشنامه‌ها و اخبار که باید مرکز دهستان نخلستان به ایستگاه آتش نشانی مجهز شود، متأسفانه تا این لحظه هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با این موضوع صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در برخی خبرها عنوان شد که این باغات چندین سال بدون مالک رها شده است، خاطرنشان کرد: این خبر کذب است؛ اینها از بهترین باغات در مسیر جوی و آب اصلی هستند که باغات ابتدای مزرعه تا اواسط مزرعه رضوانیه روستای مهرجان دچار آتش سوزی شده است.

شمسایی افزود: اختصاص یک دستگاه خودرو آتش نشانی به روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک را در اسرع وقت از مسئولان مرتبط درخواست می‌کنیم تا در آینده نزدیک شاهد آتش سوزی مزارع روستا و همچنین نخلستان روستای مهرجان نباشیم و در صورت بروز حوادث آتش سوزی بتوانیم اقدامات متقابل را به بهتری نحو انجام دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ