سالانه ۴۲۰ هزار مرگ ناشی از بیماری های غذا در جهان

اقتصاد ایران: بررسی ها و گزارش های بین المللی نشان می‌دهد که هر سال ۴۲۰ هزار مرگ ناشی از بیماری های غذا در جهان اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال، روز جهانی ایمنی غذا با شعار «استانداردهای غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد» برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این روز افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به اهمیت استانداردهای مواد غذایی در سراسر جهان است تا منجر به ایمن نگهداشتن مصرف کنندگان و تشویق همه افراد از تولیدکننده تا مصرف کننده برای اتخاذ و اجرای استانداردهای ایمنی غذا در طول زنجیره تأمین مواد غذایی شود.

این امر به کاهش بیماری‌های ناشی از غذا که تقریباً به طور کامل قابل پیشگیری هستند، کمک می‌کند.

در واقع استانداردهای غذایی به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم آنچه می‌خوریم، بی‌خطر است.

ایمنی مواد غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و این نه تنها یک عامل حیاتی برای امنیت غذایی است، بلکه نقشی حیاتی در کاهش بیماری‌های ناشی از غذا دارد.

هر ساله ۶۰۰ میلیون نفر در جهان به ۲۰۰ نوع بیماری ناشی از غذا مبتلا می‌شوند که بار چنین بیماری‌هایی بیشتر بر دوش فقرا و جوانان است. علاوه بر این بیماری‌های ناشی از غذا سالانه باعث ۴۲۰ هزار مرگ قابل پیشگیری می‌شوند.

روز جهانی ایمنی غذا فرصتی است برای آگاه سازی مردم در خصوص مسائل ایمنی مواد غذایی، نشان دادن چگونگی پیشگیری از بیماری از طریق ایمنی مواد غذایی، بحث در مورد رویکردهای مشترک برای بهبود ایمنی مواد غذایی در سراسر بخش‌ها و در نهایت ترویج راه حل‌ها و راه‌های ایمن‌تر بودن مواد غذایی.

بر اساس این گزارش مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه در راستای انجام رسالت خود اقداماتی نظیر اطلاع رسانی در زمینه استانداردهای غذایی، تازه‌های سلامت غذا و تدوین راهنماهای بالینی را به طور مستمر در اولویت برنامه‌های خود برای عموم جامعه قرار داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ