پرش ایران از روی دیوار چین/ نخستین پیروزی شاگردان عطایی در ناگویا

اقتصاد ایران: تیم ملی والیبال ایران بعد از متحمل شدن دو باخت در مسابقات لیگ ملتهای والیبال، سرانجام در دیدار مقابل چین به پیروزی رسید تا به بازی‌های آینده امیدوارتر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها که از روز سه‌شنبه به میزبانی کانادا و ژاپن آغاز شده است، امروز شنبه دو تیم ایران و چین از ساعت ۱۰: ۱۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم رفتند که ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسیدند. این نخستین برد تیم ایران در این رقابتها است.

ترکیب ایران مقابل چین

بهروز عطایی سرمربی تیم در سومین دیدار تیمش را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمد جواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر چین به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس سفید و سرمه‌ای برای لیبروها برابر شاگردان «وو شنگ» در تیم چین به میدان رفتند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود چین

بازی در ست اول پایاپای پیش رفت و شاگردان عطایی که چاره‌ای جز برد نداشتند در این ست توانستند با دفاع دست معنوی‌نژاد از چینی‌ها دو امتیاز پیش بیافتند اما چینی‌ها بلافاصله با سرویس خوب امتیاز را به تساوی رساندند. در ادامه بازی همچنان پایاپای پیش رفت تا پوریا حسین خانزاده هم دفاع شد و ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ از چین عقب افتاد تا عطایی تقاضای وقت استراحت کرد. آبشار فوق‌العاده اسماعیل نژاد و سرویس خراب کردن چینی‌ها شاگردان عطایی را در این ست پیش انداخت در نهایت سرمربی تیم چین مجبور شد در امتیاز ۱۹ تایم اوت بگیرد. در ادامه بلندقامتان ایران پیشتاز میدان بودند و توانستند اختلاف امتیاز را زیاد کنند اما با اشتباه بازیکنان ایران، چینی‌ها برنده این ست شدند و به این ترتیب شاگردان عطایی با نتیجه ۲۳ بر ۲۵ بازی را واگذار کردند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران

در ست دوم شاگردان عطایی پیشتاز میدان بودند و برتری خود را به چشم بادامی‌ها دیکته کردند. هماهنگی بازیکنان و دفاع خوب اسماعیل‌نژاد و تیزهوشی موسوی ایران را به امتیاز ۱۳ رساند اما حریف درخواست بازبینی داشت که این درخواست نتیجه‌ای نداشت. در ادامه همچنان شاگردان عطایی تیم برتر زمین بودند و توانستند امتیاز را به ۱۷ بر ۱۱ برسانند تا هر دو تیم به وقت استراحت بروند. با توجه به اختلاف امتیاز زیاد ملی پوشان ایران به امتیاز ۲۵ رسیدند و این ست را از آن خود کردند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

در ست سوم هم شاگردان عطایی با پیشتازی شروع کردند و با اختلاف زیاد از حریف خود پیشی گرفتند، اما در ادامه اشتباه دریافت در زمین ایران باعث شد چینی‌ها امتیاز را کم کنند و نتیجه ۲۰ بر ۱۷ پیش رفت، در این امتیاز ایران برای بازبینی صحنه درخواست داد که داور این درخواست را رد کرد. صحبت‌های موسوی هم در نظر داور تغییری در نظر او ایجاد نکرد. در نهایت ایران که از ابتدای بازی هم به لحاظ فنی و روحی یک سر و گردن از چینی‌ها بالاتر بود این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان رساند.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران

ست چهارم بازی با امتیازگیری چینی‌ها شروع شد و چشم بادامی‌ها ۳ امتیاز در شرایطی که ایران هیچ امتیازی به دست نیاورده بود کسب کردند. در ادامه عملکرد خوب شریفی و اسماعیل‌نژاد نتیجه را به نغع ایران برگرداند. درخشش اسماعیل‌نژاد با آبشارهای فوق‌العاده ایران را پیشتاز میدان کرد تا در نهایت شاگردان عطایی این ست را هم با اختلاف امتیاز بالا و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود خود به پایان برسانند.

اسلوونی آخرین حریف ایران در هفته نخست

تیم ملی والیبال کشورمان در اولین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد، بلندقامتان ایران در دومین دیدار خود مقابل لهستان به میدان رفتند و در حالی که دو ست از لهستانی‌ها جلو بودند اما در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ دومین شکست در لیگ ملت‌ها را تجربه کردند. چینی‌ها در اولین دیدار خود مقابل بلغارستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند و در دومین دیدار خود مقابل صربستان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. بازی بعدی ایران از ساعت ۷:۱۰ فردا مقابل اسلوونی برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ