حمل و نقل ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود

اقتصاد ایران: شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌ و نقل اعلام‌ کرد: حمل و نقل ریلی ایران با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه تبریز برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌و نقل با اشاره به بهره برداری از پروژه اتصال راه آهن میانه تبریز به اروپا، اعلام‌ کرد: اتصال راه آهن تبریز به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی در ادامه به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

بر اساس این گزارش همچنین افتتاح این بخش از راه‌آهن میانه تبریز، ایستگاه خاوران مسیر ریلی و زمان سفر تهران تا تبریز را ۱۱۴ کیلومتر کوتاه کرده است. این پروژه با با اختصاص اعتبار سه‌هزار میلیارد تومانی از محل مصوبه‌های دور نخست سفر استانی آذربایجان شرقی رئیسی به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسید.

این مسیر ریلی صرف‌نظر از محاسن زیست محیطی، مزایای اقتصادی زیادی هم به دنبال دارد. درآمد سالیانه این پروژه ۳.۲ هزار میلیارد تومان بوده که از طریقه‌های مختلف حمل و نقل، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح و غیره به‌دست می‌آید. افزایش ظرفیت‌های حمل و نقلی معادل هفت میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر در سال از دیگر مزیت‌های این پروژه ریلی است.

راه‌آهن دوخطه میانه تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر به ایستگاه تبریز متصل می‌شود. راه‌آهن تبریز میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب موجب پیوستگی بیشتر شبکه ریلی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ