سردار نقدی: شهدا با امکانات اندک استراتژی شرق و غرب را شکست دادند

اقتصاد ایران: معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه استکبار جهانی در رویارویی با مسلمانان سیلی‌های سختی خورده است، گفت: شهدا ثابت کردند با دیپلماسی قوی می‌توان با امکانات اندک استراتژی شرق و غرب را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در یادواره شهید رسول حیدری با اشاره به جایگاه دیپلماسی سردار حیدری و ثمرات مبارزات این شهید عزیز اظهار کرد: استکبار جهانی می‌داند ثمره اسلام چیست به همین دلیل علیه آن صف‌آرایی کرده است هر چند در رویارویی با مسلمانان سیلی‌های سختی خورده است.

وی گریزی به حضور شهیدحیدری در بوسنی برای کمک به مسلمانان زد و گفت: استکبار از عظمت اسلام می‌ترسید به همین منظور دنبال بیرون کردن مسلمانان از بوسنی بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر امروز خون آمریکا و غرب برای حمله روسیه به اوکراین به جوش آمده و همه کار می‌کنند در روزگار جنگ بوسنی سکوت کردند و از متجاوز حمایت کردند.

وی با بیان اینکه مستکبرین هر نوع حمایتی را از بوسنی ممنوع کرده بودند گفت: ارتش تا دندان مسلح یوگسلاوی که ارتش ششم دنیا محسوب می‌شد علیه ملتی که هیچ در دست نداشتند و فقط اعلام استقلال کردند انواع جنایت‌ها را انجام داد.

نقدی افزود: آنها با مسلمانان غیرنظامی رفتاری داعش‌گونه داشتند و آنان را در مناطق مختلف بوسنی محاصره کرده و راه ارسال امکانات و غذا را بر روی آنها می‌بستند.

وی گفت: کُروات‌ها بسیاری از مسلمانان را قتل عام کردند و به دنبال این بودند بقیه را هم به سایر کشورها بفرستند تا قومیت مسلمانی در آنجا وجود نداشته باشد که در این شرایط یک دیپلماسی فعال اقتضا می‌کرد به این مردم کمک شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر مسلمانان بوسنیایی رها می‌شدند امروز مسلمانی در بوسنی نداشتیم، تصریح کرد: دیپلماسی شجاعانه فعال با مبانی قرآن به میدان آمد و شهید حیدری و یارانش استغاثه مردم بوسنی را اجابت کردند.

وی با اشاره به خاطراتی از شهید حیدری گفت: شهید عزیز برای حضور در بوسنی التماس می‌کرد و اشک می‌ریخت و می‌گفت نمی‌توانم وضعیت مردم آنجا را تحمل کنم.

نقدی با بیان اینکه شهید حیدری با هدف دفاع از مردم مظلوم وارد بوسنی شد و با افتخارآفرینی جبهه آن کشور را هدایت کرد گفت: این شهید بزرگوار سال‌های سال با منافقین مبارزه کرد و افتخارات بزرگی را خلق کرد که باید از آن کتاب‌ها نوشت.

وی با بیان اینکه اقدامات این شهید عزیز و یارانش در بوسنی باعث شد همینه شرق و غرب شکسته شود و آنان مجبور شدند کشور بوسنی را به رسمیت بشناسند افزود: غربی‌ها از وحشت حضور نیروهای ایرانی شکست را پذیرفتند و شکست راهبردی توطئه مشترک شرق و غرب ثمره فداکاری شهید حیدری و یارانش بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ثمرات مبارزات شهید حیدری در قلب اروپا دیده می‌شود و عمق مکتب اسلام در اروپا روز به روز قدرت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: باید از دیپلماسی و مکتب شهدا درس گرفت چراکه شهدا شمع محفل بشریت و آموزگاران هدایت هستند و باید در همه امور از آنان الگو گرفت.

 نقدی افزود: از سبک زندگی گرفته تا مسائل اقتصادی و قناعت، پشتکار و موضع‌گیری سیاسی شهدا همه برای ما درسی بزرگ است.

وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری نکته بارز سیره شهداست، تصریح کرد: اگر به وصیت‌نامه شهدا و بخصوص شهید سلیمانی توجه کنیم ولایت فقیه در راس امور قرار دارد. 

نقدی با بیان اینکه شهید حیدری به ما درس سیاست بین‌المللی داد، تصریح کرد: شهید ثابت کرد با دیپلماسی قوی می‌توان با امکانات اندک استراتژی شرق و غرب را شکست داد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به افرادی که در دستگاه دیپلماسی هستند گفت: در دهه گذشته درس‌های شهدا فراموش شد و درس‌ آکادمی غربی روی کار آمد که سبب ایجاد وضع آن روزها شد.

وی با اشاره به اقدامات شهید طهرانی‌مقدم‌ها در ساخت موشک تاکید کرد: دیپلماسی عاقل در میز مذاکره این قدرت را به رخ می‌کشد و از شرافت و توان ملت استفاده می‌کند نه اینکه موشک را دلیلی بر مشکل در مذاکرات بداند.

سردار نقدی تصریح کرد: چگونه برخی دم از سازش با آمریکا می‌زنند در حالی که بر اساس اعلام سازمان حسابرسی آمریکا شکست آنان در افغانستان و عراق مفتضحانه بوده است.

وی افزود: باید به این افراد گفت به جای دروغ و اتهام‌زنی به دین و مردم از ملت عذرخواهی کنید با مردم صادق باشید و کلاه سر مردم نگذارید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دیپلماسی کشور باید همچون منش شهدا باشد که هیمنه غرب و شرق را شکست داد و باید دیپلماسی را از مکتب شهدا فرا گرفت.

وی با اشاره به مشکلات روز کشور تصریح کرد: امروز مشکل جامعه ما گرانی و شغل است که باید حل شود اما کشور در حوزه‌های دیگر چون سیاست، قدرت نظامی و علم و فناوری پیشرفت‌های فراوانی دارد.

 نقدی توجه به ظرفیت‌های داخل را راهگشای اقتصاد امروز دانست و گفت: باید به تولید و کالای ایرانی توجه شود و قطعا راه حل مشکلات سازش نیست.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ