تداوم مدال‌آوری در گرو اهتمام به جانشین‌پروری است

اقتصاد ایران: زنجان-معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: برای اینکه مدال‌آوری‌ها در عرصه ورزش تداوم داشته باشد، باید به موضوع جانشین‌پروری اهتمام بورزیم.

غفار امانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در عصر حاضر که ورزش کاملاً به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود، برای اینکه بتوان در این حوزه به موفقیت‌های روزافزون دست یافت، باید به مقوله جانشین‌پروری اهتمام ورزید، تصریح کرد: امید بستن به مدال‌آوری برخی ورزشکاران باعث خواهد شد تا برنامه‌ای برای تربیت نیروی جدید نداشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه امروزه به عینه شاهد این موضوع هستیم که برخی از رشته‌های ورزشی که در سال‌های نه چندان دور موفق به کسب مدال شده بودند، امروز قادر نیستند روند گذشته را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این امر نیز این است که با توجه به کسب مدال توسط برخی از ورزشکاران نخبه، هیئت‌ها هیچ برنامه‌ای برای تداوم این موفقیت در سال‌های دور نداشتند.

امانی با تاکید بر اینکه ورزش زنجان برای اینکه بتواند همواره در اردوهای تیم‌ملی سهمیه داشته باشد، باید در امر جانشین‌پروری پیش‌قدم باشد، ابراز کرد: یکی از پیش‌نیازهای اصلی در تحقق جانشین‌پروری، برنامه‌ریزی اصولی در حوزه استعدادیابی ورزشی است و این موضوع باید با آگاهی به علم روز ورزش انجام گیرد تا بتواند نتایج قابل قبولی به دنبال داشته باشد.

معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با بیان اینکه رمز موفقیت برخی از رشته‌های ورزشی در مدت زمان طولانی به مقوله جانشین‌پروری بازمی‌گردد، افزود: اگر می‌بینیم برخی از رشته‌های ورزشی توانسته‌اند در طول سالیان متمادی در میادن مختلف به موفقیت دست یابند، بی‌تردید این مهم در سایه توجه به مقوله استعدادیابی بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه حضور ورزشکاران در اردوهای تیم‌ملی آمار قابل قبولی را در اختیار دارد، گفت: باید توجه داشته باشیم که در حوزه ورزش قهرمانی، همه جوامع به دنبال بهتر شدن روند عملکرد هستند، از این رو اکتفا کردن به عملکرد فعلی در رشته‌های مختلف باعث خواهد شد که در میادین بین‌المللی از عرصه رقابت باز بمانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ