وزیر راه توضیح داد؛

امتیازات ویژه راه‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران

اقتصاد ایران: وزیر راه‌ و شهرسازی توسعه حمل‌ونقل به ویژه حمل‌ونقل ریلی را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: با وجود محدودیت منابع شاهد رشد شتابان پروژه‌های حمل‌ونقلی در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران با اشاره به امتیازات این مسیر ریلی اظهار کرد: در این پروژه از ریل تمام ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت‌ها با ظرفیت دو خطه شدن نیز احداث شده است.

وی افزود: این پروژه به عنوان سبزترین پروژه ریلی ایران در حال حاضر می‌باشد  چرا که در تمام طول مسیر و تونل و تمامی سازه‌های به کار رفته در این پروژه تماما با رعایت موارد زیست محیطی انجام شده است.

به گفته بذرپاش، وجود تعداد زیادی سازه و پل با تلاش مهندسان ایرانی نشان دهنده همت بلند مهندسان و متخصصین ایرانی و اهمیت این پروژه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: قطعه ایستگاه خاوران به ایستگاه راه‌آهن قدیمی تبریز نیز در اولویت ساخت قرار دارد و براساس برنامه زمان‌بندی شده با طی مراحل تملک زمین و احداث خط و سایر الزامات به زودی افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر کردیم با برنامه‌ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل‌ونقل مسافر را به این مسیر منتقل کنیم تا تردد مسافری ریلی از این مسیر انجام شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل‌ونقل بار و ترانزیت استفاده شود.

بذرپاش تاکید کرد: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیمی تبریز زنجیره شرقی به غربی تکمیل می‌شود و از سرخس تا مرز جلفا ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران در حوزه حمل‌ونقل نیز افزود: توسعه زیرساخت‌ها بدون توسعه حمل‌ونقل ریلی امکان پذیر نیست از این رو سیاست توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از اولویت‌های وزارت خانه است.

بذرپاش در ادامه به ابراز تمایل کشورها برای مشارکت در تکمیل کریدورها و زنجیره‌ها اشاره کرد و گفت: تکمیل این کریدورها و استفاده از ظرفیت‌های ارزآوری آن‌ها ثروت آفرینی بیشتری  از نفت به ویژه برای آینده سرزمین و فرزندان ما به دنبال خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ