خبر خوب| اختراع بانوی ایرانی در درمان سرطان

اقتصاد ایران: دقت کرده‌اید اگر بچه‌ها بازی را جدی بگیرند، چقدر اعصابشان خرد می‌شود؟ اما برعکس وقتی بدانند این تنها یک بازی است، چقدر اوقات خوشی را سپری می‌کنند ؟! خداوند در قرآن از زندگی دنیوی، به عنوان بازیچه و سرگرمی یاد کرده که نباید آن را جدی گرفت!

گروه زندگی: چه انسان‌های خوشبختی هستند، آن‌هایی که پای ثابت هر روزشان تعقل و تفکر در جزء به جزء و سوره به سوره و آیه به آیه قرآن کریم است. در این هدیه الهی پیام‌های مبرهن و شفافی برای داشتن زندگی خوب و ایده‌آل نهفته است که باید قدرش را دانست. نمونه‌اش در آیه ۳۲ سوره انعام که خداوند به بندگانش برای زندگی بهتر راهنمایی می‌کند و یک طورهایی به آن‌ها تقلب می‌رساند: «زندگی دنیوی چیزی جز بازیچه و سرگرمی نیست و سرای آخرت برای کسانی است که تقوی پیشه می‌کنند نیکوتر است، آیا باز هم تعقل نمی‌کنید؟» تا به حال دقت کرده‌اید اگر بچه‌ها بازی کردن را جدی بگیرند، چقدر اعصابشان خرد می‌شود؟ یا برعکس هنگامی که به یاد داشته باشند این تنها یک بازی است، چقدر اوقات خوشی را سپری می‌کنند و بهتر و خوب‌تر بازی می‌کنند؟! 

خداوند در این آیه هم همین راهنمایی را به مخلوقاتش می‌کند و می‌گوید بنده عزیز من زندگی دنیوی، بازیچه‌ای بیش نیست. وقتی این را بپذیری، از لحظه لحظه‌ زندگی لذت خواهی برد، حتی اگر دچار دشواری و گرفتاری باشی، و در نهایت خوب زندگی خواهی کرد، حتی اگر همه‌ی آنچه را که می‌خواهی را نداشته باشی. دیگر زندگی را تنها در حد یک بازی جدی می‌گیری و همین موجب انگیزه و امید برای خوب زندگی کردن خواهد شد. با این حال خوب می‌رویم سراغ خبرهای خوب امروز: 


«نرگس رجب‌وند» مخترع جوان ایرانی

* اختراع پشت اختراع 

اولین خبر خوب امروزمان توسط یک بانوی جوان ایرانی رقم خورده است. بانویی که با تکیه بر هوش و ذکاوتش آستین‌ها را بالا زده تا دست به کاری افتخار آفرین بزند. او مخترعی است که با همت والا در عرصه علمی به پیشرفت‌های شگرفی دست یافته. چه پیشرفتی؟ عجله نکنید برایتان خواهیم گفت. نام این بانوی مخترع «نرگس رجب‌وند» متولد سال ۷۶ در شهر اردبیل است. این بانوی جوان با همین سن کمش تاکنون ۳ کتاب تالیف کرده و ۴ اختراع به ثبت رسانده است. اما این تمام ماجرا نیست، صدای افتخارآفرینی‌های این جوان ایرانی حتی در سطح بین الملل هم پیچیده است و ۴ مقاله پژوهشی در کنگره‌ها و کنفرانس‌های بین المللی دارد. 
اولین اختراع بانو رجب‌وند روشی نوآورانه و کاربردی در صنعت داروسازی است. اختراع دومش درباره مکمل قرص جوشان طعم‌دار است و اختراع سوم نیز در رابطه با مکملی برای کاهش قند خون و آخرین اختراعش هم مکملی برای درمان هموروئید است. 

تا اینجای خبر کیف‌تان کوک شد؟ حالتان جا آمد؟‌ بله؟ خدا را شکر! اما جانم برایتان بگوید که پیش از این روش‌های درمانی متعددی برای متوقف کردن مسیر توسعه سرطان به کار گرفته شده است و این روش‌ها به اندازه کافی کارآمد نیستند تا باعث ریشه کنی این بیماری شوند. اما این اختراع بانوی جوان در واقع روشی نوآورانه و کاربردی در صنعت داروسازی است و راه حلی برای مشکل مهار سلول‌های سرطانی ارائه می‌دهد. دو مشکل اصلی که همواره در مهار سلول‌های سرطانی وجود دارد انتقال هدفمند و مقاومت داروی سلول‌های سرطانی است که ما با استفاده از این آپوم اگزوزوم برای حل این مشکل‌ها راه حلی ارائه دادیم.
اما جالب اینکه، این محصول مشابه خارجی ندارد و به صورت نوآورانه ارائه شده و اگر به مرحله تجاری‌سازی برسد، قطعا برای کشورمان دستاوردهایی خوبی خواهد داشت و به خصوص برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید و سودمند خواهد بود. خدا قوت می‌گوییم به این بانوی جوان. عمرشان پر افتخار و پر اختراع انشالله. 


«غلامرضا عارف» معتقد است رمز احیا و ماندگاری روستاها حضور مردم و پای کار بودن آنان است.

* این روحانی جهادگر به روستا زندگی بخشید

خبر خوب بعدی‌مان را یک روحانی مردم دوست رقم زده است. این روحانی برای نشان دادن نقش تمدن کهن در حیات انسان‌ها اقدامات جهادی انجام داده است؛ «غلامرضا عارف»؛ اگر چه تحصیلات حوزوی دارد، ولی بر خلاف جریان معمول روحانیون که کار فرهنگی را اولویت می‌دانند، او معتقد است تا اقتصادِ حلال در جامعه وجود نداشته باشد، نمی‌شود به کار فرهنگی امیدی داشت. این روحانی تصمیم می‌گیرد برگردد به سنت پیشینیان، یعنی آبیاری مزارع با استفاده از قنات! 
در نهایت دست به کار شده و طرح احیای قنوات را اجرایی می‌کند. چند سالی هست که عارف در منطقه شهداد که روستاهای آن به‌دلیل بی‌آبی خالی از سکنه شده بودند، نشان داده هنوز هم می‌توان با تکیه بر علم بومی برای آبادانی منطقه‌مان قدم برداشت. او موفق شد با بودجه‌ای اندک یک رشته قنات روستای تکاب را که حتی به اندازه نیاز یک پرنده آب نداشت، احیا کند و ثانیه‌ای حدود ۳۰ لیتر آب از اعماق زمین بیرون بیاورد! این روحانی معتقد است رمز احیا و ماندگاری روستاها حضور مردم و پای کار بودن آنان است و اگر مردم اعتقادی به آبادشدن محل زندگی‌شان نداشته باشند و پای کار نیایند، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. خیرتان بیش باد و اجرتان با خداوند!


در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی از تراکتور شالیزار رده بالا رونمایی شد.

*خبر خوب برای شالیکاران عزیز

اما بشنوید از تولید ملی. الحق و الانصاف هیچ خبری به اندازه رشد و توسعه کشور به جانمان نمی‌چسبد. داستان از این قرار است که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی از تراکتور شالیزار رده بالا رونمایی شده است. این تراکتور ویژگی‌هایی همچون تکنولوژی هم سطح با تراکتورهای روز دنیا، چند منظوره بودن، ۴۵ اسب بخار توان، وزن سبک و ایده آل برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، واترپروف و ضد آب بودن و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورها دارد که به همت گروه تراکتورسازی، ایران در کنار معدود کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن، کره و هند به عنوان دارنده تکنولوژی تراکتور شالیزار قرار گرفته است.
اما خبر خوب‌تر اینکه با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد حتی از محل صادرات این نوع تراکتور پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵ میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود. خوش خبر باشید! 


 وزیرخارجه برونئی از خانه نوآوری و فناوری ایران (تهران) I-hit بازدید کرد و طالب همکاری با ایران شد.

* رشد و توسعه ایران به چشم خیلی‌ها آمد

در خبرهای خوب هر روزمان از افتخارات و دستاوردهای کشورمان برایتان زیاد گفته‌ایم، اما خبر خوب‌تر اینکه رشد و توسعه ایران توسط دیگر کشورها مورد استقبال قرار گرفته و آنها دوست دارند با ما همکاری داشته باشند. درد سرتان ندهیم، وزیرخارجه برونئی از خانه نوآوری و فناوری ایران (تهران) I-hit بازدید کرد و بسیاری از دستاوردهای خانه نوآوری و فناوری در مقایسه با محصولات خارجی به چشم او خوش آمده است. او همچنین تعجب کرده است که ایران با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار دارد، توانسته از نظر تکنولوژی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کند.
با توجه به پیوستگی‌های فرهنگی دو کشور ایران و برونئی که هر دو مسلمان هستند، شرکت‌های طب اسلامی و گیاهان دارویی علاقمند به همکاری با ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان بودند.
اقتصاد کشور برونئی بر پایه‌ صادرات نفت، گازطبیعی، الوار و کائوچو استوار است. برونئی به واسطه استخراج فراوان نفت و گاز یکی از کشورهایی است که بالاترین درآمد سالانه را از ذخایر طبیعی خود دارد که همین امر باعث شده تا افراد زیادی متقاضی کار و مهاجرت به برونئی باشند. 

* فضیلت این مرد را نمی‌توان انکار کرد!

 «أحنف بن قیس» از یاران امام علی (ع) در جنگ صفین و نهروان، روایت می‌کند: «روزی به دربار معاویه رفتم و دیدم آنقدر طعام مختلف آوردند که نام برخی را نمی‌دانستم. پرسیدم این چه طعامی است؟ معاویه جواب داد مرغابی است، که شکم آن را با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و نیشکر در آن ریخته اند. بی‌اختیار گریه‌ام گرفت. معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریه‌ات چیست؟
گفتم به یاد «علیّ بن أبیطالب» افتادم. روزی در خانه او میهمان بودم، آنگاه ظرف نان مُهر و موم شده آوردند. از علی پرسیدم در این سفره چیست؟ پاسخ داد: نان جو، گفتم شما اهل سخاوت هستید، پس چرا غذای خود را پنهان می‌کنید؟ علی فرمود این کار از روی خساست نیست، بلکه می‌ترسم حسن و حسین، نان‌ها را با روغن نرم و خوش طعم کنند. گفتم: مگر این کار حرام است؟ 

حضرت علی فرمود: نه، بلکه بر حاکم امّت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد که فقر مردم باعث کفر آن‌ها نگردد تا هر وقت فقر به آن‌ها فشار آورد بگویند بر ما چه باک، سفره أمیرالمؤمنین نیز مانند ماست.» معاویه گفت‌: ای احنف! مردی را یاد کردی که فضیلت او را نمی‌توان انکار کرد. 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید. 

پایان پیام/

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ