آماده سازی ۶ شرکت برای پذیرش در بازار سرمایه و شیوه متفاوت بازارگردانی

اقتصاد ایران: مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ترنج با اشاره به حوزه فعالیت گسترده از آماده سازی ۵ تا ۶ شرکت حاضر در صنایع فولاد، فناوری و ... برای پذیرش در بازار سرمایه و ارتقای شرکت بازار پایه ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید درخشان‌فر مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ترنج در حاشیه سومین روز پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی با اشاره به اینکه ترنج بطور خاص در حوزه مدیریت دارایی، مدیریت صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری خدمات مالی به بازار سرمایه ارائه می دهد، گفت: این شرکت در حوزه تامین مالی ، عرضه و پذیرش شرکت ها، بازارگردانی و سرمایه گذاری جسورانه نیز مشغول فعالیت است.

وی افزود: مدیریت 8 صندوق سرمایه گذاری، طیق متنوعی از دارایی ها و انواع صندوق های سرمایه گذاری از درآمد ثابت تا سهامی ، مختلط، فراصندوق و ... در اختیار مخاطبان بازار قرار داده تا به جای سرمایه گذاری مستقیم از دارایی های تحت مدیریت ترنج استفاده کنند. در بحث تامین مالی 5 تا 6 شرکت در صنایع فولاد، فناوری و ... درحال آماده سازی برای پذیرش، درج نماد و عرضه اولیه هستند. همچنین 7 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی نیز آماده انتشار در بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌ها است. ترنج درحال آماده سازی شرکت فولاد کاویان برای ارتقا از بازار پایه به بازار بالاتر در فرابورس است.

حمید دیده خانی مدیر عملیات صندوق بازارگردانی تاک با بیان اینکه این صندوق آذر سال 99 با بازارگردانی دو صندوق سرو و افران مجموعه بازارگردانی را آغاز کرد، گفت: با برعهده گرفتن بازارگردانی شرکت های مختلف اکنون بازارگردانی 15 شرکت شامل 7 تا 8 ناشر فرابورسی و مابقی بورسی تحت مدیریت است. علاوه بر بازارگردانی شرکت ها، بازارگردانی 8 صندوق ETF هم انجام می شود. علاوه بر این بازارگردانی اوراق بدهی نیز بر عهده گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه بازارگردانی به عنوان اولین شرکت درخواست بازارگردانی اختیار معاملات  به بورس تهران و فرابورس ارائه شده که ماه آینده بازارگردانی ابزارهای مشتقه آغاز می شود. تفاوت ارائه خدمات ترنج با سایر شرکت ها به بازارگردانی مبتنی بر تحلیل برمی گردد. بازارگردان ها در بازار سرمایه به عنوان کارگزار معامله گر شناخته می شوند و صفر تا 100 خرید و فروش را سفارش گیری می کنند اما ترنج در بازارگردانی خدمات متنوعی به شرکت ها ارائه می کند.

امیر عباس صفا مدیر توسعه و فروش صندوق بازارگردانی تاک دانا نیز در خصوص پیشینه بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: بازارگردانی در ایران قدمت زیادی ندارد و با بازارگردانی نوین که در بورس‌های جهانی انجام می‌شود، متفاوت است. تابستان سال 99 هدف سازمان برای الزام شرکت‌های بورسی در معرفی بازارگردان، جلوگیری از ریزش‌ها و افت‌های پیاپی بود در حالی‌که دانش بازارگردانی در بازار سرمایه وجود نداشت.

وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری سرو به این نتیجه رسید که نیازها را در حوزه بازارگردانی مرتفع کند. در گام نخست با ایجاد ETF مرحله تحقیق و توسعه را آغاز شد و پس از بررسی بازارهای جهانی با توجه به محدودیت‌ها در بازار سرمایه مانند دامنه نوسان برای بومی‌سازی اقدام شد تا ناشران متقاعد شوند منابع را به بازارگردانی تاک اختصاص دهند.

صفا ادامه داد: صندوق بازارگردانی تاک با اختلاف رتبه اول را در تعداد ناشران، NAV و منابع تحت مدیریت در میان صندوق‌های بازارگردانی دارا است. ترنج دارای گروه های مختلف در صندوق بازارگردانی شامل سرمایه‌گذاری و عملیات، NAV و محاسبه ارزش و حسابداری، ارتباط با مشتری، تحلیل عمیق شرکت‌های مورد نظر و توسعه و تدوین استراتژی بازارگردانی است. ارزش گذاری، ابزاری است که در تمامی صندوق‌ها و زیرمجموعه‌های ترنج کاربرد دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ