آغاز همکاری مشترک دیجی‌پی و گروه مالی فارابی

اقتصاد ایران: با رونمایی از قرارداد همکاری مشترک دیجی‌پی و گروه مالی فارابی در نمایشگاه صنعت مالی، دیجی‌پی خدمت مدیریت ثروت به کاربران ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پنل گفت و گوی مدیران گروه مالی فارابی، دیچی پی و دیجی کالا به بهانه آغاز همکاری استراتژیک با حضور حمید محمدی مدیرعامل دیجی کالا، هومن امینی مدیرعامل دیجی پی، رحمان بابازاده مدیرعامل گروه مالی فارابی، میثم خیر خواه معاون کارآفرینی گروه مالی فارابی در سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی برگزار شد.

بر اساس این گزارش با این همکاری، صندوق درآمد ثابت اکسیر دوم فارابی به‌عنوان اولین بخش از محصول، ارائه خدمت به مشتریان را آغاز کرده است. در این طرح، سرمایه‌های خُرد در بازار بدهی و گواهی سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری در قالب صندوق سرمایه‌گذاری بصورت ماهانه به‌حساب سرمایه‌گذار واریز خواهد شد.

این خدمت بر اساس شرایط، اهداف و سطح ریسک‌پذیری مشتریان تنظیم می‌شود و به نگهداشت، افزایش و مدیریت ثروت در ابعاد مختلف زندگی و آینده‌ مشتری کمک می‌کند و در نهایت به توسعهٔ الگوریتم‌های تعیین ریسک و معاملات سرمایه منجر می‌شود. تاکنون ۷۰ هزار کاربر از سرویس مدیریت ثروت استفاده کردند و ۲۵ هزار درخواست مشاوره و ۲۹ هزار درخواست سنجش ریسک مطرح شده است.

علاوه بر این متقاضیان برای استفاده از سرویس مدیریت ثروت، می‌توانند پس از مراجعه به وب‌سایت دیجی‌پی این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند. سپس در بخش مدیریت ثروت یکی از خدمات موردنظر را انتخاب و همه مراحل را آنلاین انجام دهند و در لحظه نتیجه خرید و سرمایه‌گذاری را ملاحظه کنند.

ورود دیجی‌کالا به بازار سرمایه با همکاری گروه مالی فارابی

حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا در این پنل درباره همکاری دیجی‌پی با گروه مالی فارابی گفت: همکاری دیجی‌پی با فارابی از حدود دو سال پیش آغاز شد و امروز بخش کوچکی از هدفی که برای این همکاری تعیین شده بود در قالب محصول عملیاتی شده است. دیجی‌کالا در ماه به 40 میلیون کاربر خدمات ارائه می‌دهد و 300 تا 400 هزار فروشنده در دیجی‌کالا فعالیت دارند که این آمار زنجیره ارزش خدمات تجارت الکترونیک را شکل می‌دهد. با همکاری فارابی انتظار می رود در بازار سرمایه نیز ارائه خدمات مالی با دو گروه مشتریان و فروشندگان صورت گیرد.

وی افزود: با همکاری گروه مالی فارابی ارائه منابع مالی از سمت مردم با برخی نقشه‌های جذاب و ساده و مشارکت مردم در سود در دستور کار بوده که از همین گردش مالی برای مشتریان در دیگر خدمات استفاده خواهد شد. در واقع نقشه سرمایه‌گذاری هوشمندانه و پویا به شکل ساده و قابل‌ فهم ارائه شود. دیجی‌کالا قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های خرد را جذاب‌تر از قبل کند. با قرارداد امروز با فارابی اولین گام‌ها برای جذاب کردن سرمایه‌گذاری خرد برداشته شد و قرار است اتفاقات جذاب‌تر و تنوع در سرمایه‌گذاری رخ دهد. یکی از اهداف دیگر دیجی‌کالا در زمینه ورود به بازار سرمایه و همکاری با گروه مالی فارابی، توسعه شخصی‌سازی در مدیریت سرمایه خواهد بود.

ایجاد دیجی‌کالای هوشمند در بازار سرمایه

هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی نیز در این مراسم گفت: متأسفانه سهم افرادی که در بازار سرمایه حضور ندارند ، خیلی زیاد است. برای رفع این مشکل باید مردم بتوانند با روش ساده وارد بازار سرمایه شوند و انتخاب هیا گوناگون داشته باشند. این اتفاق به این معنی نیست که عموم مردم خبره بازار سرمایه باشند.

وی افزود: دیجی‌پی می‌تواند اکوسیستمی شکل بدهد که نیاز مشتریان در این زمینه برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مرتفع شود. در این زمینه دو دسته مشتری وجود دارد. نخست مشتری که نمی‌داند پول را کجا سرمایه‌گذاری کند. دوم مشتری که نمی‌داند سرمایه را دقیقاً در چه محلی از بازار سهام، سرمایه‌گذاری کند. البته برخی کاربران هم در بازار سرمایه فعالیت نداشته و هیچ شناختی از این بازار ندارند.

امینی ادامه داد: دیجی‌پی قصد دارد امکانی را برای این افراد فراهم کند تا نسبت به نوع رفتار در بازار سرمایه آگاهی پیدا کنند. با این اقدام به رشد تجارت الکترونیک کمک خواهد شد. با امضای این قرارداد و سایر همکاری‌های پیش رو قرار است تا یک دیجی‌کالا در بازار سرمایه با روش‌های هوشمند ایجاد شود.

رحمان بابازاده مدیرعامل هلدینگ فارابی نیز گفت: باتوجه‌ به تعامل گسترده مجموعه دیجی‌کالا با افراد مختلف جامعه، موضوع دسترسی‌پذیری به مشتریان برای گزوه مالی فارابی پوشش داده شده است. همه نیازهای مردم در حوزه سرمایه‌گذاری با همه طیف‌های ریسک‌پذیری را پوشش خواهیم داد و تا کنون هم بیش از ۸۰ درصد این نیازها پوشش داده شده است.

میثم خیرخواه معاون کارآفرینی گروه مالی فارابی هم گفت: یکی از دلایلی که بورس را با نوسان و افراد را با ضرر مواجه می‌کند، نداشتن سواد کافی در این حوزه است و حضور شرکت‌هایی مانند دیجی‌کالا و دیجی‌پی در این زمینه کارگشا است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ