صندوق تضمین اصل گیتی دماوند رونمایی شد / جزئیات و استراتژی ها

اقتصاد ایران: صندوق تضمین اصل گیتی دماوند که پذیره نویسی واحدهای آن از شنبه آغاز می شود در حاشیه نمایشگاه صنعت مالی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق تضمین اصل گیتی دماوند در حاشیه سومین روز نمایشگاه صنعت مالی با حضور مدیرعامل فرابورس رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، مهدی صالحی مدیر مهندسی مالی مدیریت ریسک تامین سرمایه دماوند با ارائه توضیحاتی درخصوص صندوق تضمین اصل گیتی دماوند گفت: صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه گیتی دماوند از نوع مختلط با تضمین اصل سرمایه بوده که 16 شهریور سال گذشته موافقت اصولی آن صادر و اول خرداد ماه ثبت شد و 13 خرداد شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: این صندوق با نماد "گارانتی" در صندوق های مختلط دسته بندی شده و تامین سرمایه دماوند و شرکت اعتضاد غدیر موسسین آن محسوب می شوند. صندوق شامل سه واحد ممتاز نوع اول، ممتاز نوع دوم و عادی(ضمانت اصل) است که سرمایه آن حداقل و حداکثر 150 و 750 میلیارد تومان است. در صورت استقبال بازار امکان افزایش سقف صندوق وجود دارد. اصل سرمایه در این صندوق تضمین خواهد شد و رکن ضامن آن واحدهای ممتاز نوع دوم است.

این مدیر مالی ادامه داد: دارندگان واحدهای ممتاز، ثروت سرمایه گذاران در واحدهای عادی را به میزان اصل آورده آنها تضمین می کند. تضمین سرمایه در این صندوق توسط سرمایه‌گذاران صندوق(دارندگان واحدهای ممتاز و بصورت ETF) صورت می‌گیرد. پس از پذیره‌نویسی واحدهای ETF و آغاز فعالیت، مجوز صدور و ابطال واحدهای عادی صادر می‌شود.

به گفته صالجی، اهرم صدور باید در محدوده کمتر از 4 برابر واحدهای عادی به واحدهای ممتاز بوده و ترید اهرم روزانه به دلیل نوسانات ارزش نباید از محدوده 10 فراتر برود. در صورت نقص، سهامداران ممتاز باید به اندازه ای سرمایه جدید به صندوق تزریق کنند که اهرم به محدوده 4 باز گردد. شرط ضمانت اصل سرمایه مالکان واحدهای عادی گذشت حداقل 180 روز از صدور توسط سرمایه‌گذار باشد. نسبت تخصیص سرمایه به سهام و درآمد ثابت 30 تا 70 درصد متغیر و در اختیار مدیر صندوق است.

وی افزود: حضور فعال در بازار مشتقات، استفاده از استراتژی های مبتنی بر اختیار معاملات و قراردادهای آتی با ریسک و بازدهی مختلف، تخصیص حداقل 30 درصد صندوق به اوراق درآمد ثابت و سپرده بانکی و رعایت حداکثر درجه اهرم 4 از استراتژی‌های صندوق است.

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری تضمین اصل گیتی دماوند با نماد "گارانتی" به روش قیمت ثابت از 20 خرداد و از طریق فرابورس آغاز می‌شود و تا 24 خرداد ادامه دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ