توسعه همکاری های بیمه ای و سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن و بیمه البرز

اقتصاد ایران: تامین سرمایه تمدن و بیمه البرز در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، تفاهم نامه همکاری در حوزه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تامین سرمایه تمدن و بیمه البرز در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، تفاهم نامه همکاری در حوزه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری امضا کردند.

بر اساس این گزارش، علی بیگ‌زاده مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در جهت بررسی امکان عرضه محصولات بیمه ای در شعب سوپر مارکت های مالی تامین سرمایه تمدن و عهده دار شدن قسمتی از مدیریت دارایی شرکت بیمه البرز توسط تامین سرمایه تمدن انجام می شود .

وی افزود: صنعت بیمه، بازار سرمایه و بانک سه قطب اصلی مالی هستند. اگرچه رسالت صنعت بیمه رسالت متفاوتی است اما ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با بازار سرمایه دارد . چراکه منابع جمع آوری شده توسط شرکت های بیمه باید به نحو مناسبی براساس دستورالعمل های بیمه مرکزی، سرمایه گذاری شود و یکی از زمینه های اصلی این سرمایه گذاری، بازار سرمایه است.

این مقام مسئول ادامه داد: صنعت بیمه می تواند با وجوهی که در اختیار دارند بصورت غیرمستقیم در صندوق های موجود در بازار سرمایه نظیر صندوق های با درآمد ثابت یا صندوق های سهمی سرمایه گذاری کنند. از طرف دیگر بسیاری از شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه براساس مقررات شورای عالی بیمه نیاز است که دارایی ها را بیمه کرده و از خدمات بیمه در بخش دارایی ها و منایع انسانی استفاده کنند.

بیگ‌ زاده توضیح داد: برخی اوراق و ابزارهای تامین مالی مانند اوراق بیمه اتکایی نیز در این بین وجود دارد که شرکت های بیمه منتشر می کنند تا بخشی از ریسک را تحت عنوان این اوراق و از طریق بازار سرمایه عرضه کرده و پوشش دهند. مجموعه های بیمه ای و بازار سرمایه زمینه های اشتراک زیادی با یکدیگر دارند.

وی به موضوع بیمه های عمر و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری با قراردادهای بلندمدت به بیمه گذاران عرضه می شود که وجوه حق بیمه را از بیمه گذاران دریافت و برای سرمایه گذاری این وجوه نیازمند یک سرمایه گذاری حرفه ای هستند و نهادهای مالی بازار سرمایه و بطور ویژه تامین سرمایه ها مجوز اینگونه سرمایه گذاری ها را دارند که می تواند یاریگر شرکت های بیمه ای در حوزه سرمایه گذاری باشند .

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ