ضرورت ایجاد تغییرات در اجرای طرح پزشک خانواده

اقتصاد ایران: ساری- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح پزشک خانواده گفت: : کمیسیون بهداشتن، فرهنگستان و افراد خبره جامعه پزشکی، خواستار ایجاد تغییراتی در اجرای این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران هدف از سفر یک روزه خود به دیار علویان را آگاهی از وضعیت بهداشت و درمان استان و بازدید از امکانات این حوزه برشمرد و گفت: در نظر داریم که از ظرفیت‌های دولت و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین برای رفع مسائل موجود در حوزه سلامت بهره گیریم.

وی با بیان اینکه مازندران، از خیرین بزرگ و فعال برخوردار است، افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در حوزه‌های بهداشت و درمان صورت پذیرفت و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری استمرار یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در هیچ جای جهان دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس هزینه‌های درمان بر آیند و نیاز به مشارکت مردم است و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از طرح و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف با مشارکت خیرین محقق می‌شود.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه گریزی به طرح پزشکی خانواده زد و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان، فرهنگستان و افراد خبره جامعه پزشکی، خواستار ایجاد تغییراتی در اجرای این طرح هستند تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مختلف برای رسیدن به نظری واحد در اجرای طرح پزشکی خانواده گفت: هدف ما این است که طرحی مناسب و درخور اجرایی گردد و رضایت مردم را در پی داشته باشد نه اینکه در کوتاه مدت و ظرف یکی دو سال متوقف گردد و اجرای آن هزینه‌ای گزاف بر دوش دولت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان بیان کرد: در بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی مازندران، امکانات این مراکز به ویژه در بخش دیالیز را مطلوب دیدم و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های خیرین، امکانات موجود را ارتقا بخشیم و حتی بخشی از ساختمان‌های استیجاری حوزه بهداشت را با مشارکت خیرین، احداث کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ