زهکشی رودخانه‌ها برای پیشگیری از خسارت الزامی است

اقتصاد ایران: محمودآباد- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور زهکشی رودخانه ها و ایجاد دیوار ساحلی را برای پیشگیری از خسارت های احتمالی سیلاب ضروری دانست.

محمدحسن نامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر سرخ‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مشکلات در حوزه چاه‌های آب کشاورزی شهرستان محمودآباد با توجه به اینکه در قسمت پایین دست رودخانه هرازقرار دارد، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا با تأمین اعتبار لازم تمام مسیر زمین‌های کشاورزی دارای برق شود تا کشاورزان منطقه در زمینه تولید برنج با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی با تاکید بر زهکشی کردن رودخانه‌ها به‌ویژه دیوار ساحلی منطقه سرخ‌رود، تصریح کرد: این اقدام بسیار مؤثر و ماندگار خواهد بود و نمونه این کار را امروز در نوار ساحلی سرخ‌رود می‌بینیم که باید همه رودخانه‌ها به همین گونه باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بسیاری از رودخانه‌های منطقه در حال زهکشی آن هستند که البته هرچه شیب بیشتر باشد باید نقش سیل‌بندهای عرضی را بیشتر مورد توجه قرار دهند چراکه موجب نشست نکردن و گودنشدن رودخانه‌ها می‌شود و هم از انتقال گل و لای به‌خصوص زمانی که به سدها و دریاها می‌ریزند، جلوگیری می‌کند.

نامی با اشاره به مشکل عدم بریدبندی رودخانه‌ها، خاطرنشان کرد: گل و لای رودخانه‌ها به دریا و سدها ریخته می‌شود و اگر به سد وارد شود چند جانبه ضرر خواهیم کرد چراکه در زمینه خاک طبق فرموده مقام معظم رهبری می‌توان آب را از کشوری دیگر وارد کرد اما خاک را نمی‌شود بنابراین بسیار برای ما حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد یک مترمکعب خاک نیاز به زمانی حدود ۸۰۰ سال یا بالاتر داریم، افزود: این اقدامات می‌تواند از انتقال خاک جلوگیری کند به‌خصوص کشور ما که گفته می‌شود که ۵۹ درصد سنگ و ۴۱ درصد خاک تشکیل شده است بنابراین این اقدامات می‌تواند چند درصد از منافع ملی ما را حفظ کند که مهم‌ترین آن خاک خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ