نظرسنجی جدید درباره وضع جسمانی مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا

اقتصاد ایران: حدود نیمی از رای دهندگان بالغ آمریکایی اعتقاد دارند که سن جو بایدن، به شدت توانایی او برای ریاست جمهوری را محدود می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که خبرساز شدن زمین خوردن اخیر جو بایدن ادامه دارد، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که موضوع سن و وضع جسمانی بایدن به مساله‌ای مهم در میان آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

وبگاه آمریکایی «هیل» در گزارشی درباره نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و موسسه «یوگاو» نوشت: «نزدیک به نیمی از رأی دهندگان مستقل می‌گویند سن بایدن "به شدت" توانایی رئیس‌جمهور بودن را محدود می‌کند».

این نظرسنجی که چهارشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان می‌دهد ۴۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی فکر می‌کنند که سلامت و سن بایدن «به شدت توانایی او را برای انجام کار (به عنوان رئیس‌جمهور) محدود می کند».

بنا بر نتیجه این نظرسنجی، تنها 11 درصد فکر می‌کنند که سن و سلامت او «اصلاً تأثیری» بر عملکرد شغلی او ندارد و 34 درصد فکر می‌کنند که این موضوع «تأثیر کمی» دارند و 10 درصد هم گفتند که مطمئن نیستند سن و وضع جسمی بایدن تاثیری روی کار او دارد یا ندارد.

 77 درصد از جمهوری‌خواهان شرکت کننده در نظرسنجی جدید گفتند که از نظر آنها سن و سلامت بایدن به شدت توانایی او را برای انجام وظایفش محدود می‌کند اما تنها 13 درصد از دموکرات‌ها همین نظر را دارند.

به اعتقاد چهل و هشت درصد از افراد مستقل شرکت کننده در نظرسنجی جدید، سن و وضعیت جسمانی بایدن به شدت روی عملکرد او برای ریاست جمهوری تاثیرگذار است.

انتشار نظرسنجی جدید در آمریکا درباره وضعیت جسمانی جو بایدن در شرایطی انجام شده که زمین خوردن او طی هفته گذشته خبرساز شده است.

بایدن ۸۰ ساله که عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را یدک می‌کشد، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شده و می‌خواهد در صورت پیروزی در این انتخابات، برای یک دوره چهار ساله دیگر هم رئیس‌جمهور بماند.

«رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که وظیفه نظارت بر سلامت «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» را بر عهده داشته تصریح کرده، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از سلامت جسمی و شناختی لازم برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور برخوردار نیست. 

جکسون که هم اکنون یکی از نماینده‌های کنگره آمریکا است، در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «نمی‌خواهم مثل آدمی که حرف تکراری می‌زند به نظر بیایم اما یکبار دیگر می‌گویم: این مرد از لحاظ روانی یا جسمی برای اینکه رئیس‌جمهورمان باشد مناسب نیست و این وضعیت بدی برای ما است».

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ