رئیس جمهور:

نمی‌خواهیم مهار تورم را با رکود دنبال کنیم

اقتصاد ایران: تبریز- رئیس جمهورخطاب به مدیران گفت: مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم،نمی‌خواهیم مهار تورم را با رکود دنبال کنیم کاری که در گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سید ابراهیم رئیسی در امتداد برنامه بازدید از واحدهای اقتصادی که عمدتا در دهه 90 راکد شده بودند و با آغاز دولت سیزدهم در مسیر احیاء قرار گرفته‌اند در جمع کار‌آفرینان حاضر و با آنان گفت‌وگو کرد.

وی در جشن احیای واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش سرمایه‌گذاران برای احیای واحدهای راکد و تلاش برای توسعه این واحدها اظهار داشت:  بسیار خرسندم ‌که امروز در جمع باصفای کارگران، مهندسان و مدیران این ‌ مجموعه‌های احیا شده هستم و از همه عزیزانی که در احیای این کارخانه بزرگ که به دست کارگران و مهندسان احیا شد.

وی افزود: آنچه در مکت شهدا آموخته‌ایم "ما می‌توانیم". دیروز سنگر در برابر رژیم بعت عراق بود و امروز سنگر در واحدهای تولیدی است چرا دشمن نمی‌خوا‌هد در کشور تولید و درآمد داشته باشیم و به ا‌ستقلال در این حوزه‌ها برسیم، اما ملت ایران اراده کرده که مستقل باشد و با مدد از شهدا می‌گوییم "ما می‌توانیم".

رئیسی با اشاره احیای 200 کارخانه راکد در آذربایجان شرقی گفت: با احیای این واحدهای صنعتی در این استان بیش از 67 هزار شغل جدید ایجاد شده است و حتما دولت برای ادامه کار این واحدها مساعد خواهد کرد. شما با قوت به تجهیز و پیشرفت گام بردارید؛ اگر در بخش خصوصی بود باید به یک نقطه برتر می‌رساند و کارگران جذب می‌کرد و ما اصلا مخالف با اصل خصوصی سازی نبودیم ولی متاسفانه در ماشین‌سازی این اتفاق نیافتد بلکه کارگران زیادی از کار بیکار شدند و فقط این صنعت یک زمین باقی ماند.

وی ادامه ‌داد:‌ دفعه قبل که آمدم چهره متفاوتی از کارگران دیدم و الان متفاوت هستند؛ تشکر می‌کنم از شما زیرا این کار و اراده شما بود که موفق شدیم نه من! بنده و امثال من هر جا باشیم وظیفه خود و خدمت خود را می‌کنیم؛ شما وارد میدان شدید و ثابت کردید ما می‌توانیم.

رئیسی به بازدید از غرفه صنایع احیا شده اشاره کرد و گفت: برخی از این غرفه‌دارها می‌گفتند که 50 تا 300 نفر کارگر جذب کردند و همه به این نکته اشاره می‌کردند که ما هنوز در آغاز راهیم و می‌خواهیم خط تولید را دو یا سه برابر بکنیم و اگر حمایت بشود این محصولات هم چند برابر شده و افراد زیادی جذب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: سرمایه‌گذا‌ران، مدیران و مسئولان با همه وجود و با امید کار را دنبال کنند و با این 220 واحدی که احیا شده هزاران شغل شده و هزاران شغل دیگر ایجاد خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ