وعده وزیر نیرو به تامین برق ۳۰۰ شرکت از صنایع بزرگ بورسی در تابستان

اقتصاد ایران: وزیر نیرو با اعلام مدیریت مصرف سه گروه در تابستان، گفت: برق صنایع بزرگ بورسی با حدود ۳۰۰ شرکت طبق برنامه تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزیر نیرو گفت: علی‌اکبر محرابیان با پیش بینی افزایش دو درجه ایی دما در تابستان و رشد مصرف انرژی، اعلام کرد: علاوه بر صرفه جویی ۱۰۰۰ مگاواتی بخش اداری در ساعات اوج، ساعت کار اداری هم از ساعت ۶ تا ۱۳ تغییر کرد. همچنین ادارات باید در ساعت اداری و بعد از اداری ۳۰ و ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش مصرف برق داشته باشند.

در ساعت اوج بخش کشاورزی هم ۲۶۰۰ مگاوات برق کاهش می یابد و در ساعت غیر اوج هم برق مورد نیاز این بخش به طور کامل احصا می‌شود.

خاموشی بخش خانگی، خط‌ قرمز وزارت نیرو بوده و بر همین اساس دو سیاست تشویقی و تنبیهی هم در بخش خانگی در دستور کار قرار گرفت که ۷۰ درصد مربوط به ابزار تشویقی می‌شود و پیش‌بینی شده برق مناطق گرمسیر و غیر گرمسیر ۷ و ۱۰ درصد کاهش یابد.

مدیریت مصرف برق صنایع بورسی و غیربورسی هم طبق برنامه مشترک دو وزارت نیرو و صنعت در سه گروه خواهد بود. گروه اول شامل صنایع کوچک با ۵۸۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی است که برای بیش از ۹۰ درصداین گروه، محدودیتی در تأمین برق اعمال نمی‌شود.

گروه دوم واحدهای صنعتی مستقر در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات هستند که برق این گروه از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تأمین خواهد شد و صرفاً نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.

امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحدها در سایر ایام هفته (شش روز و نیم) با جابه‌جایی ساعات کاری حتی به‌صورت شبانه‌روزی فراهم است.

برق گروه سوم هم شامل صنایع بزرگ با حدود ۳۰۰ شرکت صنعتی هم طبق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی تأمین می‌شود و مشارکت این گروه از طریق جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی آنها از ساعات اوج به ساعات غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحدها به طور حداکثری تأمین می‌شود.

برخی نیروگاه‌ها اقدام به ایجاد پدیده حبس تولید کرده اند و امید است هرچه سریع‌تر در مدار تولید قرار گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ