ماجرای کلاهبرداری خودروهای حواله‌ای چه بود؟

اقتصاد ایران: در پی کلاهبرداری یک نمایشگاه ماشین در همدان در خصوص فروش خودروهای حواله‌ای، خبرنگار فارس کم و کیف ماجرا را جویا شده که با هم می‌خوانیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،چندی است موضوع یک کلاهبرداری در نمایشگاه ماشین و خرید خودرو حواله‌ای در همدان نقل محافل شده، موضوعی که خبرنگار فارس با بررسی‌های میدانی درصدد کشف ابعاد مختلف این کلاهبرداری برآمد.

شرح این کلاهبرداری میلیاردی را از زبان یکی از مالباختگان بخوانید:   

این مالباخته که نسبت به خرید خودروهای حواله‌ای اقدام کرده درباره کم و کیف ماجرا می‌گوید:

یک نمایشگاه ماشین از سال گذشته در همدان اقدام به پیش‌فروش حواله خودرو شرکت‌های ایران خودرو و سایپا کرد، اما زمانی که موعد تحویل حواله می‌رسید، نامبرده اعلام می‌کرد شرکت خودش خودروها را خریده و حواله جدید می‌دهد تا آخرین مرحله که فرد متواری شد و ما ناگزیر به آگاهی مراجعه کردیم!.

متهم این پرونده یک نمایشگاه ماشین داشت و یک صفحه اینستاگرام که تبلیغات می‌کرد، همشهریان هم نسبت به خرید اقدام می‌کردند، ما هم چون اقوام نزدیک این فرد را می‌شناختیم اعتماد کردیم و چند مرحله خرید انجام دادیم.

متهم مدعی بود آشنایی در تهران دارد که به نمایندگی شرکت‌های تولیدکننده خودرو وصل است و خودروها را به این صورت تهیه می‌کند، حتی در قراردادهای منعقده نیز درج می‌شد به گفته شخص اول که در تهران است، خودروها در نمایندگی به او تحویل و سپس به این فرد در همدان داده می‌شود.

از سوی دیگر زمان تحویل در همدان باید ۵ میلیون تومان پول یدک‌کش پرداخت می‌کردیم، نکته جالب اینکه وقتی می‌گفتیم خودمان در تهران تحویل می‌گیریم عنوان می‌کرد به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست!

قیمت خودروها هم متفاوت بود ولی زمانی که قیمت یک خودرو ۴۰۰ میلیون تومان بود او خودرو را ۲۸۰ میلیون تومان به متقاضیان می‌فروخت.

آنچه که به عنوان ساز و کار این پروژه خرید و فروش اتفاق می‌افتاد، این است که خودرو در قرعه‌کشی به نام فردی درآمده به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان بنابراین ۱۰۰ میلیون تومان سود می‌گیرد و ۱۰ میلیون تومان هم متهم دریافت می‌کرد و قیمت کلی برای خریدار ۲۸۰ میلیون تومان تمام می‌شد که در بازار بین ۳۸۰ تا ۳۹۰ میلیون تومان فروش می‌رفت.

با کمال تاسف بنده هم ۲۵ خودرو خریداری کردم، چون این فرد در اینستاگرام هم هر وقت خودرویی را تحویل می‌داد عکس منتشر می‌کرد و به شکل گسترده تبلیغات انجام می‌داد، من هم ابتدا ۶ خودرو ثبت نام کرده بودم که وقتی خواستم ماشین‌ها را تحویل بگیرم با اصرار قرارداد را تمدید کرد و ۲۵ خودرو پشت قولنامه نوشت و بعد هم متواری شد!.

مدتی است در خصوص پرونده و مبالغ گرفته شده شکایت کرده‌ایم و منتظریم، با شرایطی که پیش آمده سوال بنده این است چرا در شهر ما باید این اتفاق رخ دهد و نمایندگی درست و حسابی ورود نمی‌کند تا خودرو بفروشد؟ به نظرم با خلا قانونی فرصت این قبیل کلاهبرداری‌ها هم پیش می‌آید.

در ادامه این ماجرا پاسخ رئیس پلیس آگاهی استان همدان، علی اسدبیگی را درباره این پرونده بخوانید:

 پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری در خصوص خرید خودرو و نمایشگاه ماشین با ۴۶ نفر شاکی به آگاهی همدان واصل شده و با توجه به اسناد و مدارک و بررسی‌های انجام شده تا این لحظه؛ این پرونده و کلاهبرداری در آن شخصی بوده اگرچه کماکان در مرحله تحقیقات به سر می‌بریم.

لازم به ذکر است در این باره به اطلاعات جزئی‌تری همچون تعداد خودروی خریداری شده و میزان ریالی کلاهبرداری هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم البته همکارانم در تلاش هستند تا حقیقت کشف شود.

 در پرونده‌های کلاهبرداری که با توافق طرفین کار انجام می‌شود بدون به کارگیری جبر یا اقداماتی از این دست، کار پیش می‌رود از همین رو طرفین قراردادی تنظیم شده دارند اما یک طرف به تعهداتش عمل نکرده و متواری شده است.

ناگفته نماند در این نوع قراردادها و ضرر و زیان‌ افراد شاکی قدرالسهمی مقصر هستند چراکه برای خرید خودرو باید از مبادی قانونی اقدام کنند و از خرید و فروش‌ غیر قانونی بپرهیزند.

کلام آخر اینکه با توجه به شکایت صورت گرفته، اقداماتی در راستای پیگیری پرونده انجام شده اما تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

بدون شک پلیس در تمام پرونده‌ها با تمام قوا رسیدگی می‌کند، در این پرونده نیز همکاران ما در حال پیگیری هستند و متهم قطعا دستگیر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ