شدیدترین حمله پنس به ترامپ: او نباید دوباره رئیس‌جمهور شود

اقتصاد ایران: معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر بر نقش واضح ترامپ در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در دو سال قبل تاکید کرده و گفت که رئیس سابق خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو به چالش خواهد کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا که بارها از «دونالد ترامپ» به‌دلیل نقشی که در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ داشت انتقاد کرده بود، شدیدترین حمله لفظی خود علیه او را به زبان آورد.

پنس شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در جمع حامیان حزب جمهوری‌خواه در ایالت «آیووا»، بار دیگر بر نقش واضح ترامپ در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در دو سال قبل تاکید کرده و گفت که رئیس سابق خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو به چالش خواهد کشید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این سخنرانی توضیح داد: «اعتقاد من این است، کسی که خودش را بالاتر از قانون اساسی می‌داند هرگز نباید رئیس جمهور آمریکا باشد. همینطور کسی که از دیگران می‌خواهد تا او را بالاتر از قانون اساسی قرار دهند هم نباید هرگز دوباره رئیس جمهور آمریکا شود».

این سیاستمدار جمهوری‌خواه ضمن اشاره به درخواست ترامپ از او در ژانویه ۲۰۲۱ برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری که ترامپ در آن شکست خورده بود، تاکید کرد که شخصاً هیچ اختیار قانونی برای دخالت در نتیجه انتخابات نداشت.

طبق این گزارش، پنس در این‌باره اظهار داشت: «مردم آمریکا حق دارند که بدانند در آن روز (ششم ژانویه ۲۰۲۱)، رئیس‌جمهور ترامپ از من خواست که بین او و قانون اساسی، یکی را انتخاب کنم. اکنون هم رأی‌دهندگان با همان انتخاب مواجه خواهند بود. من قانون اساسی را انتخاب می‌کنم».

به نوشته رویترز، وی همچنین از «ران دی‌سانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اعلام کرده، به‌دلیل توصیف جنگ اوکراین به‌عنوان یک «اختلاف سرزمینی» با روسیه، انتقاد کرده و گفت: «من تفاوت اختلافات ارضی و جنگ تحمیلی را می‌دانم».

پنس ۶۴ ساله، دو روز قبل نامزدی خود را برای شرکت در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده بود.

پیش از این اما ترامپ مدعی شده بود که مسئولیت حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در دو سال قبل، بر عهده پنس است و او باید تقصیرش را گردن بگیرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ