مرگ بیش از 1000 مهاجر در آب‌های مدیترانه در 6 ماه اخیر

اقتصاد ایران: سازمان بین‌المللی مهاجرت از مرگ صد‌ها مهاجر در آب‌های مدیترانه در 6 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سازمان بین‌المللی مهاجرت» وابسته به سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ مهاجر در بخش مرکزی مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سازمان بین‌المللی مهاجرت روز چهارشنبه اعلام کرد که این رقم نشان دهنده افزایش یک سومی شمار تلفات در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

این سازمان با اشاره به استفاده مهاجران از قایق‌های ناامن و بی‌توجهی به خواسته‌های آن‌ها، خواستار اقدامی ملموس برای کاهش تلفات جانی شد.

 

کشورهای جنوب اروپا با سواحل گسترده همواره  مقصد نخست مهاجرانی هستند که در آرزوی رسیدن به اروپا هستند. بیشتر این مهاجران با قایق و در مسیرهای خطرناک قاچاقیان انسان در دریا از سواحل ترکیه و یا از جزایر نزدیک یونان و یا از طریق شمال مدیترانه خود را به یونان، اسپانیا، ایتالیا و قبرس می‌رسانند. فقر، بیکاری، قحطی و نبردهای قومیتی از جمله دلایل اصلی مهاجرت این افراد عمدتا ساکن آفریقای شمالی به قاره سبز است.

در پایان بیانیه سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است: «از کشورها می‌خواهیم با اولویت دادن به عملیات جستجو، نجات سریع و گسترش مسیر‌های امن برای مهاجران و پناهندگان، به تعهدات قانونی خود عمل کنند.»

لیبی نیز در سال‌های اخیر به عنوان گذرگاه اغلب پناهجویانی که به دنبال کیفیت زندگی بهتر در اروپا هستند، تبدیل شده است. «سازمان بین‌المللی مهاجرت» در فرانسه از کشته یا مفقود شدن ۱۵۲۲ پناهجو در دریای مدیترانه در سال ۲۰۲۲ نفر خبر داده است (جزئیات بیشتر).

یونان نیز اغلب کشور منتخب مهاجرانی است که از آفریقا و خاورمیانه فرار می‌کنند تا در اروپا زندگی بهتری داشته باشند. بسیاری از آنها از طریق ترکیه و گذرگاه دریایی باریک و خطرناک که  ترکیه و یونان، دشمنان سنتی را از هم جدا می‌کند به یونان می‌آیند.یونان نیز اعلام کرده که حصار مرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای ترکیه گسترش می‌دهد. 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ