۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است

اقتصاد ایران: یاسوج_ مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، میر هاشم موسوی شامگاه چهارشنبه در بازدید از درمانگاه تخصصی شهر دهدشت افزود: علیرغم کاستی‌ها، اتفاقات بزرگی پس از پیروزی انقلاب رقم خورده که باید از بعد جهاد تبیین به آن پرداخته شود

وی تصریح کرد: در راستای حکمرانی تأمین اجتماعی و خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان، توسعه و تجهیز درمانگاه‌های مناطق محروم بالاخص شهرستان کهگیلویه در اولویت خواهد بود تا آثار خیران برای مردم قابل لمس باشد.

موسوی با بیان اینکه از کل جمعیت ۳۴ میلیونی در سال ۵۷ تنها حدود ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند، خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب و خون شهدا بالغ بر ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیون نفری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که توزیع ناعادلانه و نابرخورداری وجود داشته و باید در رویکردهای مدیریتی دولت سیزدهم تصمیمات درستی گرفته شود.

موسوی با بیان اینکه قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست، خاطر نشان کرد: آنچه در دولت مردمی برای پوشش درمان اتفاقاتی افتاده، پوشش ۱۰۰ درصدی مردم در رابطه با درمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور تعداد مراکز تخصصی و فوق تخصصی و پیشرفته بیمارستانی قبل از انقلاب را کمتر از ۲۰ مورد دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با بالغ بر ۴۲۰ مرکز درمانگاهی و تخصصی و حدود ۸۰ بیمارستان در منطقه نمونه هستیم.

وی تاکید کرد: اتفاقات بزرگی در حکمرانی تأمین اجتماعی و در راستای تحقق عدالت، امنیت و آسایش در زمان حال و هدفگذاری آینده رقم خورده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر این بازدید سی و پنجمین سفر استانی است، ابراز داشت: این سفرها نمایشی نیست، بلکه از لحظه ورود در وسط میدان بنا بر اقتضای میدانی بررسی و تصمیمی می‌گیریم که از پس آن بربیاییم.

هاشمی با اشاره به زمان تحویل مدیریت سازمان تأمین اجتماعی، یکی از مشکلات را ناپایداری و کسری نقدینگی دانست که این سازمان را به سمت استقراض از بانک سوق داده بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی دو سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی از سال ۹۳ به این طرف را تسویه حساب کردیم.

وی در رابطه با مصوبه دولت برای احداث بیمارستان در کهگیلویه خاطر نشان کرد :۱۰۰ درصد آمادگی داریم تا در راستای مصوبه و تعامل با دولت وعده تأمین ۳۰ درصدی اعتبار از جانب سازمان تأمین اجتماعی را اجرایی کنیم.

هاشمی توسعه مرکز درمانی را یکی از رویکردهای دولت دانست و گفت: تأمین اجتماعی برای از بین بردن نابرابری‌ها و کم برخورداری‌ها، بیش از ۲۰۰ پروژه توسعه‌ای، ایجادی و تجهیزات هایتک و تکنولوژی‌های در خدمت درمان در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: این سازمان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه خدمات درمانی خود بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار پیش بینی بودجه کرده است.

هاشمی با اشاره به موافقت با توسعه درمان خاطر نشان کرد: با رویکرد توسعه خدمات تخصصی درمان و تبدیل به پلی کلینیک تخصصی، طراحی و اجرایی و دیگر مباحث را پیگیری کرده تا در هیأت امنا این مصوبه گرفته شود.

وی همچنین تأمین نیروی انسانی تخصصی و فوق تخصصی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز درمانگاه دهدشت مرکز شهرستان با تأمین اعتبار محقق خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از تأمین داروهای مورد نیاز درمانگاه تخصصی دهدشت با رایزنی مسئولان کشوری خبر داد.

وی حداکثر جمع بندی مصوبات را دو هفته اعلام و تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان در بخش‌های مختلف سونوگرافی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و پزشک تخصصی و عمومی استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ