استفاده از ظرفیت «ماهواره خیام» برای پایش هوشمند اراضی کشاورزی

اقتصاد ایران: قزوین- رئیس سازمان امور اراضی از استفاده از ظرفیت ماهواره خیام برای پایش هوشمند اراضی کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی چهارشنبه شب در جمع کارکنان مدیریت امور اراضی استان قزوین اظهار کرد: از ظرفیت ماهواره خیام پس از اتصال به پنجره واحد زمین در پایش هوشمند اراضی کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پایش هوشمند اراضی باید در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: دسترسی سریع به موقعیت جغرافیایی اراضی کشاورزی، رصد تغییر کاربری و هرگونه مدیریت از طریق این پایش امکان پذیر بوده و در کارتابل مدیران هر منطقه فرستاده می‌شود.
رئیس سازمان امور اراضی تصریح کرد: لینک کردن سامانه‌های امور اراضی با یکدیگر به شکل مکان محور از دیگر اقدامات نو و تازه در راستای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین است برای تحقق هرچه سریع‌تر آن اهتمام ویژه‌ای لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای سامانه‌ای کردن کارهای امور اراضی، الکترونیکی شدن استعلامات است تاکید کرد: الکترونیکی کردم امور به تسریع کارها منجر می‌شود.

افلاطونی با بیان اینکه پنجره واحد خدمات رسانی به ماهواره خیام متصل خواهد شد، عنوان کرد: پنجره واحد پس از اتصال به ماهواره خیام بلافاصله به استعلام مردم پاسخ می‌دهد.

این مسئول گفت: در معاونت حفظ کاربری امور اراضی تجمیع بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته و قرار شده بحث آموزش به شکل جدی پیگیری شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده که بر اساس آن از نیروهای نظام مهندسی برای نظارت بر طرح‌ها استفاده شود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه آورده شده که باید از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌ها و کارشناسان نظام مهندسی در راستای نظارت همگانی استفاده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ