افتتاح کارگاه خراطی در آستانه اشرفیه

اقتصاد ایران: رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از افتتاح کارگاه خراطی و چوب بری در آستانه اشرفیه به مناسبت هفته صنایع دستی خبر داد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صنایع دستی در گیلان جایگاه خوبی نزد مردم پیدا کرده و علاقمندان زیادی این حرفه را در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف دنبال می‌کنند که این مهم باید استمرار یابد.

وی از افتتاح کارگاه خراطی و چوب بری در آستانه اشرفیه به مناسبت هفته صنایع دستی خبر داد و افزود: ایجاد کارگاه‌های خراطی و چوب بری ضمن ایجاد شغل و درآمدزایی، با هدف احیای رشته‌های صنایع دستی دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به افتتاح چندین پروژه در اولین روز گرامیداشت صنایع دستی در استان بیان کرد: با راه اندازی کارگاه اقامتی، فروشگاه صنایع دستی و کارگاه خراطی در نخستین روز هفته صنایع دستی برای ۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

جهانی با بیان اینکه فعالین صنایع دستی حمایت می‌شوند، گفت: نگاه ترویجی به صنایع دستی در کنار اقتصادی سازی و ایجاد اشتغال در این صنعت مورد توجه است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش صنایع دستی افزود: دولت سیزدهم به مشاغل خانگی بویژه در حوزه صنایع دستی نگاه حمایتی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان در بخش دیگر گفتگو با اشاره به نشست مشترک با نماینده و معاون فرماندار آستانه اشرفیه بیان کرد: در این نشست مشکلات و مسائل حوزه صنایع دستی بویژه در بخش بازاریابی احصاء و مورد بررسی قرار گرفت.

جهانی با تاکید بر لزوم ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی در گیلان اضافه کرد: ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات صنایع دستی در آستانه اشرفیه در اولویت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ