مقام تاجیک: «دوشنبه» برنامه‌ای برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا ندارد

اقتصاد ایران: رئیس بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان اعلام کرد: موضوع پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شاهین صمدی» رئیس اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه تاجیکستان اعلام کرد: موضوع پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.

شایان ذکر است که روز گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سفر رسمی خود به تاجیکستان در پایگاه نظامی روسیه در این کشور سخنرانی و اظهار امیدواری کرد که تاجیکستان «به زودی مزایای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را برای خود تعیین خواهد کرد».

اما نماینده وزارت امور خارجه تاجیکستان اعلام کرد: طی سفر سرگئی لاوروف و دیدار و مذاکرات وی با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور و «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان موضوع پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا بحث و بررسی نشده است.

صمدی تصریح کرد: موضوع پیوستن تاجیکستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در دستور کار قرار ندارد. طی دیدارهای صورت‌گرفته در «دوشنبه» تنها بر موضوعات تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، امنیت منطقه‌ای و همچنین بر تعامل دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی تاکید شد.

هنوز جانب روسیه نسبت به این اظهار نظر مقام وزارت امور خارجه تاجیکستان هیچ گونه واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است موضوع پیوستن تاجیکستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا که روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان عضو آن می‌باشند، از سال 2015 به این طرف مورد بحث و بررسی قرار دارد، اما هنوز مقامات تاجیک آمادگی خود برای حضور در این سازمان به عنوان عضو اصلی یا ناظر علام نکرده‌اند.

پایان پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ