طرح ضد مهاجرتی دولت سوناک تورم در انگلیس را بالاتر می‌برد

اقتصاد ایران: یک مقام صندوق بین المللی پول راه چاره برای کاهش نرخ بالای تورم در انگلیس را در لغو طرح ضد مهاجرتی نخست وزیر این کشور دانست.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، با توجه به تورم در بریتانیا و پس از اینکه موضوع مهاجرت به یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث سیاسی در این کشور تبدیل شده است، صندوق بین المللی پول تأیید می کند که مهاجرت به بریتانیا می تواند به کاهش نرخ تورم بالا در این کشور کمک کند.

«گیتا گوپینات» معاون اول مدیر عامل صندوق بین المللی پول تأیید کرد که مهاجرت می‌تواند به کاهش نرخ بالای تورم در بریتانیا کمک کند، در شرایطی که این کشور محدودیت‌هایی را بر تعداد مهاجران عادی اعمال می‌کند.

گوپینات در اظهاراتی گفت: با توجه به افزایش تورم، وجود کارگرانی که می‌توانند کمبود را در برخی بخش‌ها پر کنند به کاهش تورم کمک می‌کند.

وی با اشاره به مشارکت مهاجران در پرداخت مالیات افزود: دیدگاه ما این است که طبق شواهد اجرای خوب یک سیاست مهاجرتی طراحی شده معمولاً به نفع کشور است.

اظهارات گوپینات در حالی مطرح می‌شود که موضوع مهاجرت به یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث سیاسی در بریتانیا، پیش از انتخابات عمومی برنامه‌ریزی شده برای سال آینده این کشور تبدیل شده است.

تورم در بریتانیا با نرخی کمتر از حد انتظار کاهش یافته است تا حدی به این دلیل که بخش‌هایی از جمله گردشگری و کشاورزی دستمزدهای بالاتری برای پرسنل خود پرداخت می‌کنند.

داده های رسمی نشان داد که نرخ تورم سالانه در بریتانیا در ماه آوریل به پایین ترین سطح خود در 13 ماه گذشته کاهش یافت، اما همچنان در سطح 8.7 درصد باقی مانده است، زیرا قیمت‌های بالای مواد غذایی جبران کاهش هزینه‌های انرژی را کرده است و تحلیلگران انتظار کاهشی بیشتر از سطح 10.1 درصدی در مارس گذشته را داشتند.

در آوریل گذشته، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که اقتصاد بریتانیا ممکن است امسال کوچک شود و در انتهای رتبه‌بندی کشورهای گروه هفت قرار گیرد،

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در ماه می گذشته سطوح مهاجرت قانونی به این کشور را بسیار بالا خوانده و اعلام کرد که محدودیت‌های ویزا برای خانواده‌های دانشجویان خارجی اعمال می‌شود.

بر اساس ارقام رسمی، تعداد خالص مهاجران در بریتانیا در سال 2022 به رکورد 606 هزار نفر رسیده که فشار بر دولت محافظه کار این کشور را تشدید کرده زیرا متعهد شده است وابستگی خود را به نیروی کار خارجی کاهش دهد.

در سال 2021، تعداد خالص مهاجران (تفاوت بین تعداد افراد خارج شده و وارده شده به بریتانیا) 448 هزار نفر بود.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ