«تحفه تِدمُر» به کتابفروشی‌ها آمد/روایت زندگی جانباز مدافع حرم

اقتصاد ایران: کتاب «تحفه تِدمُر»نوشته احمد کریمی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و اهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تحفه تِدمُر؛ روایت زندگی جانباز مدافع حرم امیرحسین احمدی» نوشته احمد کریمی به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

امیرحسین احمدی را می‌شود یک غافل به تمام معنا از سپاه و کار نظامی دانست. غافلی که ناغافل وارد مسیر نظامی‌گری می‌شود و نهایتاً در بیابان‌های تدمر سینه به سینه و چشم در چشم داعش می‌جنگد.

امیرحسین دوبار به سوریه می‌رود که بار اول مصادف می‌شود با روزهای بعد از مراسم عقد. بار دوم اما قول و قرارهای مراسم عروسی را گذاشته‌اند که بحث اعزام مجدد پیش می‌آید. اعزامی که همزمان می‌شود با عملیات بزرگ صحرا در تدمر و وعده‌ای که سردار سلیمانی برای پایان کار داعش در این کره خاکی داده است.

حکایت کتاب «تحفه تِدمُر» نوشته احمد کریمی بر محور اعزام دوم او و با مروری به خاطرات گذشته رقم می‌خورد، خاطراتی که درگیری تن به تن با داعش در اوج آن قرار دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

انفجار جگر زمین را کند و ریخت به هوا. گردوخاک و بوی باروت پیچید توی دماغم. حاج ولی داد زد: «بدو که زدن» … از چادر بیرون زدم. بین پوتین و دمپایی، دومی را انتخاب کردم. پریدم توی ماشین. سوئیچ را پیچاندم. همه حواسم رفت سمت کاری که بر عهده‌ام بود. بقیه بدون تلف کردن وقت دویدند سراغ موقعیت خودشان. خمپاره بعدی نشست نزدیکی‌های ماشینم.

صدای گرومپ پرحجم و گیج کننده‌ای که تکانم داد. صدای سوتش یک ثانیه هم طول نکشید! همه معادلات ذهنم از سوت سه ثانیه خمپاره و فرصت خیزرفتن به هم ریخت. ماشین که راه افتاد، تازه فهمیدم اگر صدای سوت را بشنوم هم نمی‌توانم خیز بروم! یاد فیلم‌های جنگی افتادم و ماشین‌هایی که از میان انف ۱ جارها رد می‌شدند. اگر گلوله روی ماشین می‌نشست، پودر می‌شدم. تا برسم به ماشین مهمات، انگار دو ساعت توی راه بودم و هر لحظه منتظر یکی از گلوله‌های سرگردان که بشوم تنور آتش.

این کتاب در ۱۳۲ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ