معرفی ۶۰ کتاب ایرانی در هشتمین فلوشیپ ادبی استانبول

اقتصاد ایران: مدیر آژانس ادبی پل از حضور این آژانس در هشتمین فلوشیپ ادبی استانبول خبر داد و گفت: آثار ارزنده ۸ نویسنده، ۳ تصویرگر و ۴ ناشر ایرانی را به همراه ۶۰ عنوان کتاب در این رویداد معرفی خواهیم کرد.

مجید جعفری‌اقدم مدیر آژانس ادبی پل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از حضور این آژانس در هشتمین برنامه فلوشیپ استانبول خبر داد و گفت:‌ ملاقات با ناشران و آژانس‌های ادبی از کشور ترکیه و دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی برای بازاریابی جهت فروش رایت آثار ایرانی در زبان ترکی استانبولی و دیگر زبان‌های خارجی و آشنایی با تازه‌های نشر کشورهای مختلف جهت رایت زبان فارسی آن‌ها برای ترجمه و نشر در ایران با همکاری ناشران ایرانی از برنامه‌های این موسسه در دوره هشتم فلوشیپ استانبول خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ دوره هشتم این فلوشیپ در استانبول با شرکت نزدیک به 500 ناشر و آژانس ادبی از ترکیه و ده‌ها کشور خارجی دیگر به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.ما در این دوره به صورت مجازی حاضر خواهیم شد.

به گفته جعفری‌اقدم آژانس ادبی پل در این رویداد ادبی، آثار ارزنده 8 نویسنده، 3 تصویرگر و 4 ناشر ایرانی را به همراه 60 عنوان کتاب در قالب کاتالوگ‌ها و بروشورهای ویژه معرفی خواهد کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به تجربه حضور در دوره‌های گذشته این فلوشیپ ادبی گفت:‌ حضور ما در 4 دوره گذشته فلوشیپ ادبی استانبول زمینه‌ساز ترجمه 50 عنوان کتاب در ایران و ترکیه شد.

هدف اصلی این رویداد، ارتباط و تعامل ناشران ترک با دیگر کشورها است. ناشران هر کشور در هر دوره این فلوشیپ قرارملاقات‌های برای تعاملات نشر دو کشور و تبادل کپی‌رایت تنظیم کرده و سمینارهایی نیز درباره مباحث کلی نشر بین‌الملل برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه ناشران و مطبوعات ترکیه درباره هدف این کشور از برگزاری این فلوشیپ می‌گوید:‌ یکی از طرح‌های ما تبدیل استانبول به مرکز چاپ و توزیع آثار گوناگون به هر چهار گوشه جهان است. شرکت‌های انتشاراتی می‌توانند در مناطق آزاد شهر چاپخانه‌های خود را تأسیس و همزمان به بازارهای کشورهای شرقی و غربی دسترسی پیدا کنند.

در هفتمین دوره این فلوشیپ 332 ناشر و آژانس ادبی از 72 کشور حضور داشتند، ادامه داد: در جریان برگزاری این رویداد حدود 3 هزار نشست فیزیکی و مجازی با حضور ناشران، آژانس‌های ادبی و فروشندگان رایت کتاب برگزار شد، امسال نیز طبق اطلاعات سایت، این فلوشیپ حدود 552 ناشر، آژانس ادبی و فر‌وشنده رایت از 72 کشور حضور خواهند داشت.

هشتمین دوره فلوشیپ ادبی استانبول که پیش از این قرار بود اسفند ماه در ترکیه برگزار شود، به دلیل زلزله اخیر ترکیه به تعویق افتاد. این رویداد از 16 تا 18 خرداد در کتابخانه «رمی» استانبول برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ